انتصاب 8 چهره‌ قوم پشتون در پست‌های عالی‌رتبه شورای امنیت ملی افغانستان

شورای امنیت ملی از تعیین‌شدن هشت‌تن از چهره‌های جدید را در بست‌های عالی‌رتبه در این شورا خبر می‌دهد

انتصاب هشت‌تن از چهره‌های جدید قوم پشتون در پست‌های عالی‌رتبه شورای امنیت ملیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل ازخبرنامه‌ دفتر شورای امنیت ملی افغانستان این افراد بر اساس پیشنهاد شورای امنیت ملی و رییس جمهور در این پست‌ها تعیین گردیده‌اند.

محمد سلیمان کاکر در بست مافوق رتبه به عنوان معیین انکشافی و مردمی، تورن جنرال یما کرزی در بست مافوق رتبه به حیث معیین تهدیدهای استراتیژیک و اطلاعات و عبدالحکیم نورزی، در بست مافوق رتبه به حیث معیین تفتیش داخلی دفتر شورای امنیت ملی تعیین گردیده‌اند.

شفقنا نوشت: در همین حال دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید که ستر جنرال خالق خان سروری در بست سترجنرال به حیث معیین فرمان‌دهی کل نیروهای مسلح، تورن جنرال بهادرشاه احمدی در بست دگر جنرال به عنوان معاون فرمان‌دۀ کل نیروهای مسلح و رییس تنظیم معلومات عمومی، دگر جنرال خدای داد در بست دگرجنرال به حیث سرمفتش فرمان‌دهی کل نیروهای مسلح، دگروال ولایت شاه بهرامی در بست برید جنرال به حیث معاون سرمفتش فرمان‌دهی کل نیروهای مسلح و محمد صالح در بست برید جنرال به عنوان معاون ریاست برنامه‌های استراتیژیک فرمان‌دهی کل نیروهای مسلح، در این شورا تعیین گردیده‌اند.

هم‌چنان جنرال محمد افضل لودین، به اساس یک فرمان ویژۀ رییس جمهور به عنوان مشاور ارشد نظامی ریاست جمهوری تعیین گردیده‌است.

۱- محمد سلیمان کاکړ به حیث معین امور مردمی و انکشافی.

۲- یما کرزی به حیث معین تهدیدات استراتژیک و ارزیابی اطلاعات.

۳- عبدالحکیم نورزی، به حیث معین تفتیش داخلی.

۴- خالق خان سروری، به حیث معین دفتر شورای امنیت در بخش سرقوماندانی اعلی قوای مسلح.

۵ – تورن جنرال بهادرشاه احمدی، به حیث رییس تنظیمات معلومات عمومی سرقوماندانی اعلی.

۶- دگرجنرال خدای داد به حیث سر مفتش سرقوماندانی اعلی قوای مسلح.

۷- ولایت شاه بهرامی، به حیث معاون سر مفتش سرقوماندانی اعلی قوای مسلح.

۸- محمد صالح، به حیث معاون ریاست پلان های استراتژیک شورای امنیت ملی.

در جریان مراسم تعیین این افراد محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور گفته‌است که شورای امنیت ملی پس از تعیین این افراد به یک بنیاد فعال، موثر و مسلکی امنیتی- استراتیژیک تبدیل خواهد

۸ تن از مقامات عالی رتبه که در چوکات شورای امنیت ملی و سرقومندانی اعلی قوای مسلح کشور تعین گردیده، شهرت ایشان بیانگر اهلیت و وابسته گی اکثریت آنها به یک قوم خاص (پشتون) میباشد.

در میان آنها یک تن ازبک، ترکمن ویا از سایر اقوام محروم کشور دیده نمیشود‌. این اولین ویا آخرین تعینات این چنینی ارگ نیست، در طول دو نیم سال گذشته سهم دیگر اقوام فقط محرومیت و تماشای تبعیض آشکار ارگ بوده است و حال این تبعیض به مرحله‌ی تصفیه ادارات از وجود کادرهای سایر اقوام انکشاف یافته است.

 

انتهای پیام /

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار