اراک؛

پیام رسان کربلا ،سنگ صبور اسرا

اگر حضرت زینب ،عقیله بنی هاشم پیام رسانی نمی کرد کربلا در کربلا می ماند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اگر حضرت زینب ،عقیله بنی هاشم پیام رسانی نمی کرد کربلا در کربلا می ماند،
 سال 61 هجریست امام حسین شهید شده ودیگر یارو یاوری نمانده. آیا کربلا در کربلا می ماند؟

 امام حسین (ع) در مقابله با  انحرافات اسلام ناب محمدی و برای اصلاح دین پیامبر، بین خود و دین خدا، ماندن دین خدا و اسلام اصیل را انتخاب کرده و با فریاد " اگر دین خدا جز با کشته شدن من پایدار نمی ماند پس ای شمشیر ها مرا فرا گیرید" با 72 یار واقعی به قتلگاه رفته است.

دشمن برنامه ریزی کرده و می خواهد قیام عاشورا را برای همیشه در تاریخ دفن کند، می خواهد با تحقیر اسرا و دورگرداندن آنها  امام شهید را یاغی معرفی و خون شهیدان کربلا را پایمال کند تا قیام عاشورا درنطفه بماند.

اسرا چه کنند؟ به که پناه ببرند؟ امام سجاد که سخت مریض است،  این حادثه عظیم پیام رسان هم می خواهد باید کسی باشد که از این قیام دفاع کند.

حضرت زینب(س)بعد از جنگ کربلا مردانه از زنان وکودکان مواظبت می کند و هیچ وقت در اسارت عقب نمی کشد و خود را ذلیل نشان نمی دهد.

 اگرچه در دشت کربلا سختی های بسیاری کشیده و مرگ همه عزیزان خود را دیده است اما  هیچ گاه در دفاع از ولایت و معرفی اهداف قیام عاشورا  کوتاه نمی می آید.

حضرت زینب (س) این اسوه صبر وسنگ صبور اسرا دخت علی(ع)  و پرورش یافته دامان زهرا(س) دست به کار می شود و تهدید را تبدیل به فرصت می کنند .

منزل به منزل که دشمن با پایکوبی و جشن و هلهله اسرا را دورمی گرداند ،عقیله بنی هاشم (س) هم خود را معرفی می کند، از پیامبر(ص) می گوید نوه اش حسین(ع) را که در کربلا شهید شده را به یاد مردم می آورد.

 مردم به خود می آیند وا اسفا !، کسی که یزید او را یاغی و ضد دین معرفی می کند حسین (ع)نوه پیامبر است؟ و این اسرا نزدیکان ایشانند؟

 صدای هل هله ها قطع می شود خنده و شادی به حزن و اندوه تبدیل می شود و دشمن رسوا می شود بنیان سلطنت یزید به لرزه می افتد.

  این بانوی بزرگ، مقاومت را سرلوحه زندگی خویش قرار داده با خطبه خوانی در مجلس یزید در شام ،عظمت قیام برادر و حقانیت خون شهدای دشت کربلا را به همگان ثابت می کند و در پاسخی کوبنده درباره حادثه کربلا می گوید جز زیبایی چیزی ندیدم.

حضرت زینب (س) با صبر و مقاومت در برابر یزید زمان، ندای مظلومیت، غربت و بر حق بودن نهضت کربلا و سید الشهدا (ع) را در تاریخ ماندگار می کند.

 نطق آتشین و سخنرانی آن حضرت  موجب روشنگری بسیاری از افراد و شرکت کنندگان در مراسم قرارمی گیرد.

استراتژی زینب کارگرمی افتد و دشمن خلع سلاح می شود و خدعه یزید به خودش باز می گردد .
پیام " اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید" در گوش تاریخ طنین انداز می شود.

پیام عاشورا جهانی می شود، آنقدر برد پیدا می کند که بعد از  قرن ها "ماهاتما گاندی" که مسلمان نیست در مبارزه با ظلم و ستم انگلیس به امام حسین(ع)تاسی می کند.

انقلاب اسلامی با یاد آوری قیام کربلاعلیه ظلم و ستم شکل می گیرد و به جلو می رود .

با الگو پذیری جونان ایران اسلامی طومار ظلم و ستم پهلوی درهم می پیچدو انقلاب به پیروزی می رسد و پیروی از امام حسین(ع)وائمه اطهار(ع ) انقلاب را از پیچ های تاریخ عبور می دهد.

با شروع جنگ تحمیلی غیور مردان این مرزو بوم پیشانی بند یاحسین (ع)و یا زینب(س)می بندند و درمقابل گلوله ها می ایستند و با تاسی از قیام عاشورا جنگ تحمیلی را علیه دشن مقلوبه می کنند.

جوانمردانی می آیند که ابالفضلی از حرم زینب دفاع می کنند، در خون می افتند تا نگذارند  نخل زینبی خم گردد تا مبادا از حرم زینب حتی یک آجر کم گردد.

دیگر حضرت زینب در زن و مرد تکثیر شده ،زینب نه که دیگر زینب ها پا به عرصه وجود گذاشته اند ،مادرانی آمده اند که شهیدشان را تقدیم حضرت زینب(س) و امام حسین(ع)می کنند و دیگر ولایت تنها نیست .

امروز که با این عقبه تاریخی از جنگ های سخت عبورکرده ایم برماست که با عفت زینبی و غیرت ابوالفضلی دین خدارا یاری کنیم تا مبادا خدای نکرده خون شهدا پایمال شود و این زحمات،صبرها ،ایثارها وخون دل خوردن ها هدر رود.

حضرت زینب (س)به وظیفه دینی و رسالت الهی خود به درستی عمل کرد و از امام زمان خویش به خوبی دفاع کرد و حرکت ایشان در تاریخ به عنوان سند مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) راهگشا و ماندگار گردید.

بانوی قهرمانی که پس از شهادت امام حسین(ع)،  بار رساندن پیام نهضت عاشورا را به دوش کشید و پرچمدار این قیام بود، دوری از برادر و امام خود را تاب نیاورد و 2سال پس از قیام عاشورا در 15 رجب سال 63 هجری قمری درسفری  همراه همسر گرامی شان عبدالله بن جعفر به شام به لقاءالله پیوستند و بدن مطهر آن بانوی بزرگوار در همان جا دفن شد.

ایستادگی و استواری درس بزرگی است که از زندگی حضرت زینب (س) می توان آموخت و امروز زنان می توانند از حضرت زینب (س) الگو بگیرند و ضمن بالابردن سطح علمی، فرهنگی، هنری  با گسترش معروف ها در جهاد اکبر در مقابل دشمنان بایستند .

سالروز وفات عقیله بنی هاشم برهمه پیروان اسلام ناب محمدی تسلیت باد.
انتهای پیام /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین کردی
۱۵:۰۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۳:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
توضیحات شما واقعا خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خوب بود