وزیر آلمانی: مسلمانان یا باید سبک زندگی اروپایی را بپذیرند یا از اروپا مهاجرت کنند

وزیر دارایی آلمان در اظهاراتی عجیب گفت پناهجویان مسلمان در آلمان باید ارزش‌های اروپایی را بپذیرند یا در غیر این صورت، از اروپا نقل مکان کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت راشا تودی، ولفگانگ شویبله – وزیر دارایی آلمان – گفت مهاجران مسلمان که ارزش‌های اروپایی را نمی‌پذیرند باید دریابند که کشورهای دیگری در خارج از اتحادیه اروپا برای زندگی آن‌ها مناسب‌ترند.

وی در یک میز گرد در شب چهارشنبه اعلام کرد باید به مسلمانانی که پس از ورود به اروپا رفتار خود را تغییر نمی‌دهند گفته شود "شما تصمیم اشتباهی گرفته اید. کشورهای بهتری در جهان وجود دارد که تحت قوانین اسلام می‌توانید در آن‌ها زندگی کنید."

در سال گذشته میلادی، شویبله که به عنوان یکی از متحدان دیرینه آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – شناخته می‌شود، گفته بود ورود یک میلیون پناهجو به این کشور "چالشی برای جریان روشنفکری در جامعه کنونی آلمان" است.

وی همچنین در یک مقاله در یک روزنامه آلمانی، از مسلمانانی که به تازگی به آلمان سفر کرده اند درخواست کرد از "اسلام آلمانی" حمایت کنند که برپایه لیبرالیسم و مدارا است.

در سال 2015، نزدیک به یک میلیون نفر از خاورمیانه و آفریقا به آلمان مهاجرت کردند. پذیرفتن این تعداد از پناهجویان، موجب تنش‌های اجتماعی در این کشور شد و به برگزاری چندین تظاهرات ضددولتی در آلمان انجامید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار