کودکانی که هنگام فرار از دست داعش به دنیا آمدند +تصاویر

کودکانی در عراق هستند که هنگام فرار مادران‌شان از دست گروهک تروریستی داعش و در شرایطی سخت چشم به این دنیا گشوده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیلا، مروه و لُبنا، کودکان بیگناهی هستند که داستان تولدشان، از شرایط دردناک زندگی در موصل حکایت دارد؛ کودکانی که هنگام فرار مادران‌شان از دست گروهک تروریستی داعش به دنیا آمده‌اند. هر سه آنها در غرب موصل متولد شده‌اند؛ منطقه‌ای که اعضای این گروهک تروریستی از غیرنظامیان جنگ‌زده به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.
 
در میان این کودکان، لیلا دختری است که چند روز بیشتر از تولدش نمی‌گذرد. مادرش 17 سال بیشتر ندارد. او مجبور شده به دلیل ترس از داعش به همراه پدر، مادر و شش خواهر و برادرش از موصل فرار کند. او می‌گوید "از ترس داعش موصل را ترک کردیم. ما به سرعت می‌دویدیم تا از دست آنها فرار کنیم. ناگهان زمان وضع حملم فرارسید . مجبور شدیم به خانه متروکه‌ای پناه ببریم. دخترم در آنجا به دنیا آمد و به محض اینکه توانستم روی پا بایستم به فرارمان ادامه دادیم".شوهر او در موصل گرفتار شده و نتوانسته با آنها فرار کند.
 
لوبنا کودک دیگری است که در شرایط مشابهی در غرب موصل به دنیا آمده است. مادرش 15 سال دارد. او در خانه وضع حمل کرده چون نمی‌توانسته به بیمارستان برود. پس از چند روز از زایمان به اجبار به همراه خانواده‌اش موصل را ترک کرده  است. اما خانواده دیگر زن و شوهر جوانی هستند که با 6 کودک قد و نیم قد از جمله مروه مجبور به فرار شده‌اند. مروه نیز در میان راه و در حال فرار در شرایطی بسیار سخت به دنیا آمده است. پدر مروه می‌گوید "دلمان نمی‌خواست خانه خودمان را ترک کنیم. اما شرایط جنگ بسیار سخت بود. نان و آب نداشتیم. فقط به سیب‎زمینی اکتفا می‌کردیم. بالخره 20 روز پیش مجبور به فرار شدیم." آنها نگران فرزندانشان هستند و ناچارند در اردوگاه روزگار بگذرانند.
 
یکی از مسئولان اردوگاه می‌گوید حدود 12 هزار نفر از ترس داعش از موصل فرار کرده و به این اردوگاه پناه آورده‌اند در حالی که جا و امکانات کافی برای همه آنها نیست. او به سازمان‌های بین‌المللی درباره اوضاع تاسف‌بار آوارگان هشدار داد و گفت اگر در صورت ادامه اوضاع به همین شکل باید منتظر وقوع فاجعه‌ای انسانی باشیم.
 
کودکانی که هنگام فرار از داعش به دنیا آمدند +تصاویر 
 
کودکانی که هنگام فرار از داعش به دنیا آمدند +تصاویر 
 
کودکانی که هنگام فرار از داعش به دنیا آمدند +تصاویر 
 
 کودکانی که هنگام فرار از داعش به دنیا آمدند +تصاویر
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
تو بیابون ترکیده
آخرین اخبار