بازداشت روزنامه نگار فرانسوی در فرودگاه استانبول

پلیس ترکیه یک روزنامه نگار فرانسوی را به منظور اخراج وی از این کشور بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ترکیه روز پنجشنبه در فرودگاه استانبول از ورود اولیویه برتران، روزنامه نگار پایگاه فرانسوی له ژور (روزها) جلوگیری و وی را بازداشت کرد تا او را از ترکیه به مقصد فرانسه اخراج کند.

کارفرمای اولیویه برتران با اعلام این خبر به «این مانع تراشی جدید در برابر آزادی بیان در ترکیه اعتراض کرد».

این روزنامه نگار فرانسوی که پیش تر در ماه نوامبر در ترکیه بازداشت شده بود، به ترکیه باز می گشت تا همه پرسی روز یکشنبه ترکیه درباره اصلاح قانون اساسی با هدف افزایش قدرت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را پوشش دهد.

پایگاه خبری له ژور فرانسه در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از این رویداد اعلام کرد «ماموران پلیس به او گفته اند او عضو فهرستی از افراد «نامطلوب» است اما ماموران پلیس به چهارچوب قانونی که براساس آن ورود وی به ترکیه ممنوع شده است، تصریح نکرده اند».

این بیانیه افزود این روزنامه نگار «اندکی بعد از رسیدن به فرودگاه صبیحه گوکجن استانبول بازداشت و به کمیساریای فرودگاه منتقل شده است تا فردا به مقصد فرانسه اخراج شود».

پایگاه اینترنتی له ژور اعلام کرد پلیس ترکیه اولیویه برتران را در ماه نوامبر در هنگام گزارش دادن از منطقه غازی انتپ بازداشت و بعد از سه روز بازداشت او را اخراج و علت بازداشت یا ممنوع بودن ورود به منطقه به او یا به مقامات فرانسوی اعلام نشده بود.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار