رئیس پلیس فتا ایلام هشدار داد:

کلاهبرداری تحت پوشش فال گیری در فضای سایبر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شیوه جدید کلاهبرداری تحت عنوان فال گیری در فضای سایبری خبر داد.


کلاهبرداری تحت پوشش فال گیری در فضای سایبر به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطاتگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جمالی در این خصوص گفت: اخیراً تعدادی از کلاهبرداران با ایجاد کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان فال گیری اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌نمایند.

وی اضافه کرد: این کلاهبرداران طی ارتباط با مخاطبان خود و شنیدن درد دل‌های آنان و گرفتن اطلاعاتی از خود آنان اقدام به بازگوکردن و یا به نحوی گرفتن فال از آنها میکنند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه گرفتن فال افراد ریشه در خرافات دارد، خاطرنشان کرد: هدف کلاهبرداران صرفاً اخاذی از افراد می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار کرد: در این شیوه فال گیری شخص کلاهبردار وجهی را بابت دعا و قربانی کردن از مخاطبین می‌گیرد و از وی می‌خواهد تا وجه را به حسابش واریز نمایند و پس از گرفتن وجه دیگر پاسخگو نیستند.

سرهنگ جمالی در پایان با تأکید بر اینکه پلیس فتا بر فضای سایبر اشرافیت کامل دارد، عنوان کرد: پلیس مصمم است با افرادی که قصد انجام اعمال مجرمانه در فضای سایبری را داشته باشند با قاطعیت برخورد کند.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار