وزیر کشور:

خوزستان یکی ازاستان های پایلوت در طرح ساماندهی حاشیه نشینی

وزیر کشور در اهواز گفت: طرح جامعی در تهران ظرف حدود دو ماه برای ساماندهی حاشیه نشینی تهیه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،'عبدالرضا رحمانی فضلی' شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اجتماعی خوزستان با موضوع حاشیه نشینی و بحران های اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع حاشینه‌نشینی و سکونت گاه‌های غیررسمی از آسیب‌ های اجتماعی است که در خوزستان و اهواز در اولویت نخست ما قرار گرفته است.
 
وی گفت: در این زمینه با توجه به حضور استاندار خوزستان و مسئولان در شورای اجتماعی و توضیحاتی که ارایه شد، پس از بررسی مسائل و مشکلات استان به ویژه کلانشهر اهواز در زمینه حاشیه نشینی و مراکز سکونت گاه‌های غیررسمی تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی صورت گرفت.
 
وی گفت: موضوع آسیب های اجتماعی و ساماندهی آن از جمله موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و ما نیز به صورت جدی پیگیر آن هستیم.
 
وزیر کشور ادامه داد: برای اجرای این طرح زمان بندی و منابع مالی نیز درنظر‌ گرفته شده تا این طرح جامع به خوبی در خوزستان اجرا شود.
 
وی بیان کرد: جلسه شورای اجتماعی استان برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه‌های خوزستان برگزار و مقرر شد تمام دستگاه‌ها متناسب با شرح وظایف درنظر گرفته شده و با اولویت و درنظر گرفتن منابع داخلی براساس وظیفه ذاتی خود این طرح را پیگیری و اجرایی کنند.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: امید می رود ظرف سه ماه آینده که بار دیگر برای ارزیابی پیشرفت کار به خوزستان سفر می کنیم، این طرح مسیر خوبی را طی کرده باشد.
 
وی اظهار کرد: این طرح جامع قرار است در سال جاری در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان (شهر اهواز) و خراسان رضوی(شهر مشهد) اجرایی شود و تا پایان سال 96 نیز گزارشی در خصوص روند اجرایی آن به رهبر معظم انقلاب ارائه می شود.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز چهارشنبه و پنجشنبه به خوزستان سفر کرد و در جلسات مختلفی با حضور مدیران و مسئولان استان مشکلات موجود را بررسی کرد.
 
همچنین وزیر کشور روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان کشوری و استانی از تالاب شادگان و بندر شادگان بازدید کرده و در جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان شادگان حضور یافت و سپس برای افتتاح ساختمان جدید مدیریت بحران استانداری خوزستان و حضور در جلسه شورای اجتماعی خوزستان به اهواز بازگشت.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.