ستاری:

نفت محور بودن اقتصاد، اشتباه استراتژیک بزرگی است/استارتاپ ها در ایران، روزی 12 میلیارد تومان درآمد دارند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت :نفت و گاز محور بودن اقتصاد هر کشور یک اشتباه استراتژیک بزرگ است.

نفت محور بودن اقتصاد، اشتباه استراتژیک بزرگی استبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس،  بانک و بیمه که امروز در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار داشت :اینکه منبع محوریت اقتصاد یک کشور فروش نفت و گاز باشد، اشتباه استراتژیک بزرگی است.

وی بیان داشت :جوانان کشور به زودی در استارتاپ ها جای بسیاری از شرکت های بزرگ حتی خودروسازان را خواهند گرفت، زیرا برخی از این شرکت ها سالی هزار درصد رشد داشته اند.

معاون علمی پژوهشی ریاست جمهوری با تاکید بر این که ما احتیاج به فرهنگ جدیدی در حوزه فناوری داریم، گفت:سه سال قبل وقتی همکاری خود را با شرکت پست شروع کردیم فکر نمی کردم بازار ایده، در بورس و فرا بورس تا این اندازه پیشرفت کند.

ستاری با اشاره به این که امروز تمامی سرمایه گذاران خواهان سرمایه گذاری در استارتاپ ها هستند، بیان داشت: اگر می خواهیم در اقتصاد پیروز باشیم باید بین پژوهش های بازار محور و دیگر پژوهش ها تفکیک قائل شد.

وی با بیان این که در آینده به دنبال ایجاد بازاری مانند نزدک برای شرکت های مالی بیمه هستیم، تصریح کرد : استارتاپ ها در ایران امروز، روزی 12 میلیارد تومان درآمد دارند که این موضوع نشان دهنده قدرت بازار فناوری در کشور است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به این که رشد استارتاپ ها بسیار سریع تر از سیستم قانونگذاری ماست، گفت: در کشور 5 میلیون دانشجو و 34 میلیون جوان داریم که اگر پابه پای آنها حرکت نکنیم، نمی توانیم جهشی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته شاهد حضور بازیگران جدید در اقتصاد کشور هستیم؛ جوانان کشور ساختارهای قدیمی را خواهند شکست و شاهد فروریختن بازارهای سنتی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار