امیری در جمع خبرنگاران:

نظام جامع انتخاباتی می تواند نقص های قانون فعلی را رفع کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه نظام جامع انتخاباتی، نقص های قانون فعلی را رفع کند.

نظام جامع انتخاباتی می تواند نقص های قانون فعلی را رفع کندبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی امیری پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: یکی از ویژگی‌های انتخابات در ایران با توجه به ساختار موجود، اجرای انتخابات به موجب قانون انتخابات ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: بنابراین هیات اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با رأی تعداد امنایی که وزیر کشور دعوت می‌کند، انتخاب می‌شوند که این انتخاب در هفته‌های گذشته انجام شده است و ٧ نفر اعضای اصلی هیات مرکزی انتخابات ریاست جمهوری و ٤ نفر عضو علی البدل هستند.

امیری گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه نظام جامع انتخاباتی، نقص های قانون فعلی را رفع کند و باید در اسرع وقت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی ادامه داد: امروز وزارت کشور از هیات اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد که گزارشی را از نحوه ثبت نام‌ها ارائه کنند که این گزارش ارائه شد.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: یکی از نقایص قانون انتخابات ریاست جمهوری ما این است که هر کسی با هر شرایط و ویژگی هایی می‌آید و ثبت نام می‌کند که در عمل زحمت و هزینه هایی را ایجاد می‌کند.
 
امیری تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های کلی که رهبری ابلاغ کردند، ایجاد و تبیین شاخص هایی برای نامزد‌ها و کسانی که می‌خواهند ثبت نام کنند یک ضرورت است.

امیری خاطر نشان کرد: سمت اعضای هیات مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ربطی به سمت‌های حقوقی آنان ندارد و افراد صرفا اشخاص حقیقی هستند که برای هیات‌ها انتخاب شده اند.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار