کدام شاعران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌روند؟

در این گزارش به معرفی مجموعه شعرهایی می‌پردازیم که در سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

چه مجموعه شعرهایی در سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  صدای گام‌های اردیبهشت ماه به گوش می‌رسد، در این ماه قرار است سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شود. شهر آفتاب مانند سال پیش میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود. این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و مانند سال‌های پیش آثار شاعران و نویسندگان عرضه خواهد شد. در این گزارش به معرفی برخی از مجموعه های شعری می‌پردازیم که به این دوره نمایشگاه می‌آید.

امید صباغ نو درباره اثر جدید خود در نمایشگاه بین المللی کتاب می گوید: مجموعه شعرم با عنوان «تن‌ها» در 100 صفحه توسط نشر شانی منتشر شده است. این کتاب 48 غزل را دربر می‌گیرد. اکثر آثار این کتاب با مضامین عاشقانه سروده شده‌اند. در این اثر اشعاری با مضمون‌های اجتماعی و آیینی نیز وجود دارد. این کتاب آماده است اما ناشر ترجیح می‌دهد، مجموعه شعر «تن‌ها» را از روز اول نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه کند.  

وی افزود: مجموعه شعر «تن‌ها» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد. در روز نخست نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نمایشگاه نمی‌روم اما در روزهای پنج شنبه و جمعه در این مکان حاضر خواهم شد. مراسم رونمایی از کتابم با حضور دوستان خواننده از جمله حجت اشرف زاده و امیر عظیمی حضور دارند و کتابم به گونه‌ای متفاوت با آنچه در فرهنگسراها به طور رسمی برگزار می‌شود، برگزار خواهد شد.

غلامرضا طریقی شاعر دیگری است که آثارش در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می‌شود. این شاعر درباره دو مجموعه شعرش در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌گوید: دو مجموعه شعر «شلتاق» و «چهل» در سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. کتاب «چهل» گزیده‌ای از غزل‌هایم است که شهرستان ادب آن را منتشر خواهد کرد. به دلیل آنکه این مجموعه شعر برگزیده‌ای از تمام شعرهایم است در آن تنوع مضامین شعری وجود دارد. از جمله مضامین این کتاب می‌توان به مضمون عاشقانه و اجتماعی اشاره کرد.

وی افزود: مجموعه شعر دیگری «شلتاق» است که نشر چشمه کار انتشار آن را برعهده داشت. در این کار شلتاق برخلاف آنچه در مجموعه‌های شعری قبلی‌ام دیده می‌شود. اشعارم با مضامین اجتماعی بسیار پررنگ تر از مضامین عاشقانه است و در آن شعرهایی با مضمون اجتمای بیشتر از اجتماعی دیده می‌شود.  

محمدرضا طاهری از غزلسرایان دیگری است که آثارش در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می‌شود. وی در این دوره از نمایشگاه مجموعه شعر جدیدی عرضه نمی‌کند. وی درباره آثارش در نمایشگاه کتاب تهران امسال گفت: کتابم که در نمایشگاه سال گذشته عرضه شد، «لوطی کشی» نام داشت و از نمایشگاه جمع شد اما امسال نیز قرار است توسط انتشارات فصل پنجم عرضه شود. علاوه بر آن کتاب «آرامگاه ابدی» و «سرفه‌های گرامافون» نیز در این دوره از نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

علی داوودی نیز این بار مجموعه شعر وی در قالب غزل به نمایشگاه کتاب می‌آید. وی درباره این مجموعه شعرش گفت: مجموعه شعرم با عنوان «دیگر» دربرگیرنده برخی از غزل‌هایم است که تا کنون منتشر نشده است. این کتابم را قرار است انتشارات شهرستان ادب در این دوره عرضه کند. این کتاب در موضوعات آزاد از جمله ذوقی و عاشقانه سروده شده است و تمام موضوعات شعری را می‌توان در این اثر مشاهده کرد.  

کتاب دیگر علی داوودی با عنوان «گاهی حواست نیست» در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده بود و شعرهای سپید وی را دربرمی‌گرفت.
 
گزارش از محدثه محمدپور
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار