یزد؛

برخورد جدی با پدیده تخریب و زمین خواری

تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی جرم محسوب می شود وبه شدت بازمین خواران برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: سید احمد هدایت رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: رفع تصرف این زمینها که عمدتا مرتع هستند با هدف حفاظت از اراضی ملی و انفال و در راستای اقدامات پیشگیرانه و در اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع اقدام شده است.
 
 هدایت  افزود: این زمین ها با حکم دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه و بوسیله یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.
 
این مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد جدی با پدیده تخریب و زمین خواری افزود: با هرگونه تخریب، تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی انفال و زمین خواری به شدت برخورد می شود.

هدایت بابیان اینکه پیشگیری از تصرفات و تخلفات به اراضی ملی به عنوان یکی از اقدامات اولویت دار این اداره است، خاطرنشان کرد: به منظور حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی، با پیگیری واحد حقوقی و یگان حفاظت این اداره و مساعدت و همکاری پرسنل نیروی انتظامی در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه از کشاورزان سخت کوش و زحمتکش شهرستان خواست که قبل از غرس درخت و کشت و هرگونه عملیات زراعی در اراضی آیش و مراتع جهت مشاوره و اخذ مجوز های قانونی لازم در این زمینه به این اداره مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی دولتی در دستور کار منابع طبیعی است خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در عرصه های منابع طبیعی با شماره 1504 یگان حفاظت ابرکوه تماس بگیرند.

480 هزار هکتار مساحت عرصه های منابع طبیعی ، شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی ابرکوه است که با توجه به شرایط اقلیمی خاص شهرستان 300 هزار هکتار اراضی بیابانی و 180 هزار هکتار مرتع است.
 
62هکتار اراضی ملی این شهرستان سال گذشته در چند مرحله رفع تصرف شد.

ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار