روحانی در مراسم افتتاح سکوهای گازی 5 فاز پارس جنوبی:

عزت ما در سایه اقتصاد مقاومتی است/باید با مردم با صداقت سخن گوییم

رئیس جمهور گفت: باید با مردم با صداقت سخن گوییم زیرا ملت ما صلح و آرامش و پیشرفت می‌خواهند.

عزت ما در سایه اقتصاد مقاومتی است/باید با مردم با صداقت سخن گوییمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح سکوهای گازی 5 فاز پارس جنوبی گفت: این چهارمین باری است که در دولت یازدهم به پارس جنوبی آمده‌ام و هر بار با افتخار بیشتری به مهندسی، کارگران و مدیران کشورمان که موجب افتخار همه هستند، نگاه کردم.
 
وی افزود: هر بار که ما اینجا آمده ایم شاهد یک قدم بلند در توسعه و پیشرفت کشور بوده ایم، مدیران، مهندسین و کارگران صنعت نفت موجب فخر همه ما هستند.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: یادمان باشد، بزرگترین هدف ما ایرانیان، ایران پیشرفته و پیشرو است، همچنین بزرگترین هدف ما این است که ایران را به نقطه اوجی برسانیم که همه ایرانیان در تاریخ در انتظار آن بودند.
 
روحانی گفت: روزی که دیدم همه ایرانیان زیر پوشش درمانی قرار گرفته‌اند و همه روستاییان و حاشیه‌نشینان از آن بهره‌ شده اند، آن روز برای ما ایرانیان روز فخر بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز روز تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: در سال 95 روزهای پرافتخاری برای ما آفریده شد.

وی با بیان اینکه زمانی ظرف چند ماه توانستیم قدرت تولید نفت را به چند برابر افزایش دهیم اظهار داشت: در آن روز مدیران نفت و وزیر نفت ما توانستند حق غصب شده ملت ایران طی چند سال گذشته را پس بگیرند و ما توانستیم این حقمان را بگیریم که تولید نفتمان را در بازار جهانی هم زمان با کاهش دیگر تولید‌کنندگان نفت به مرز قبل از تحریم برسانیم.

روحانی با بیان اینکه امروز 5 فاز که یک فاز آن هم معادل دو فاز است را توانستیم 6 فاز پارس جنوبی را در یک روز افتتاح کنیم اظهار داشت: همزمان با این اقدام از لایه نفتی پارس جنوبی و چند پتروشیمی این منطقه را بهره‌برداری می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: اینکه ایران عزیز ما در یک روز سرمایه‌گذاری بیش از 20 میلیارد دلار را در این منطقه افتتاح می‌کند به عنوان یک روز به یادماندنی برای تاریخ صنعت نفت کشور ما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه عزت ما در سایه اقتصاد مقاومتی است بیان داشت: عزت ما در سایه موفقیت و در صحنه‌های مختلف است.

روحانی با بیان اینکه ما امروز می‌بینیم در یک میدان مشترک برای بهره‌برداری از این نظام از همسایه‌هایمان سبقت می جوییم باعث افتخار است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در آغاز این دولت تولید و ظرفیت نفت 240 میلیون متر مکعب بود اظهار داشت: امروز در دولت یازدهم بعد از 3 سال و نیم ظرفیت ما 575 متر مکعب است.

وی با بیان اینکه اگر وحدت داشته باشیم می‌توانیم با اقتصاد دانش‌بنیان به سوی قله‌های پیشرفت حرکت کنیم تأکید کرد: ملت ایران ملت فرهنگ، عشق به قرآن، عشق به اهل بیت و اخلاق است.

روحانی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فضای ما با دروغ و تهمت آلوده شود گفت: افتخار ما راستگویی، شفافیت و احترام به حقوق یکدیگر است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم در برابر اتفاقات کشورمان شرمنده شویم گفت: باید با مردم با صداقت سخن گوییم زیرا ملت ما صلح و آرامش و پیشرفت می‌خواهند.

وی با بیان اینکه ما انقلاب نکرده بودیم که رو در روی یکدبیگر ایستاده و یکدیگر را تخریب کنیم و برای مواد غذایی دستمان را به سوی خارج کشور دراز کنیم بیان داشت: ما به فکر خودکفایی در صادرات گندم بودیم و حالا در فکر خود کفایی در نفت، گاز و گازوئیل هستیم و در هفته‌های آینده در زمینه بنزین هم خود کفا می‌شویم و همه انتظارات ملت ایران برآورده خواهد شد.

روحانی با تأکید بر اینکه ما در ایران یک قانون اساسی، یک رهبر، یک انقلاب و یک ایران سربلند داریم اظهار داشت: امروز روز خوشحالی و افتخار برای ملت و دولت ایران است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در حمل و نقل نوسازی خواهیم کرد در زمینه ارتباط با دنیا ایران را به عنوان کریدور شمال، جنوب و شرق و غرب قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ما بزرگترین بنادرمان را به بهره‌برداری خواهیم رساند اظهار داشت: تا پایان همین دولت در چابهار و شمال برای اینکه بتوانیم کریدور شمال و جنوب را برای بهره‌برداری بیشتری از اقتصاد ایران به ثمر برسانیم راه‌اندازی می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما در همه زمینه‌ها همچون آب، محیط زیست، برق و عمران گام‌های بلندی بر خواهیم داشت خاطرنشان کرد: هر کجا پیشرفتی را شاهدخواهیم بود باید برای میزبانان آن منطقه هم شاهد پیشرفت باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در عسلویه برخی دیگر از شهرهای مناطق جنوبی کشور بیان داشت: امروز شاهد میزبانی مردم بوشهر برای صنعت گاز و نفت کشور هستیم و باید از محصول این پیشرفت مردم منطقه هم استفاده کنند، باید بیشترین استفاده از مشاغلی که ایجاد می‌شود مسیر مردم بومی این منطقه شود.

روحانی با تأکید بر اینکه ما خواهان توسعه پایدار هستیم بیان داشت: باید سلامت زمین، آب‌های دریا و محیط زیست به عنوان اولین اولویت ما در کشور قرار بگیرد.

رئیس جمهور مسئله محیط زیست را اولویت اول کشور خواند و گفت: ما برای نشاط و سرگرمی مردم ایران نفت می‌خواهیم و مردم استان بوشهر و عسلویه که امروز شاهد پیشرفت هستند باید در زندگی خود این پیشرفات را شاهد باشند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
صداقت ، پیشرفت؟ مگه داریم مگه میشه
آخرین اخبار