در برنامه مناظره شبکه اول سیما مطرح شد؛

قربانی:در گذشته جنازه های مردم به علت نداشتن پول در بیمارستان ها گروگان گرفته می شد/قاضی پور:قریب به اتفاق نمایندگان از وزیر تعاون گله داشتند

نایب رئیس فراکسیون کارگری و نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس با حضور در برنامه مناظره شبکه اول سیما بحث تجمیع بیمه های درمان وزارت بهداشت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،قاضی پور نایب رئیس فراکسیون کارگری و قربانی نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه مناظره شبکه  اول سیما بحث تجمیع بیمه های درمان وزارت بهداشت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تجمیع بیمه ها به نفع ملت نیست

در ابتدای این بحث قاضی پور با تاکید بر اینکه تجمیع بیمه ها به نفع ملت و کارگران نیست گفت: هرجا کارفرما و پیمانکار یکی یاشد ، فساد و رانت آن جا خواهد بود لذا وزارت بهداشت و درمان به عنوان حاکمیت باید بر نحوه ارائه خدمات نظارت داشته باشد و سازمان تامین اجتماعی نیز به وظایف خود عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه آزموده را آزمودن خطاست، تاکید کرد: از صفر تا صد تمام خدمت های نیروهای تحت پوشش تامین اجتماعی باید در دست خود این سازمان  باشد.

قاضی پور بیان کرد: تا اجرای طرح تحول سلامت  دکتر قاضی زاده وضعیت بیمارستان های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خوب بود اما با اجرای ناقص این طرح مشکل موقتی به وجود آمد که قابل حل است.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اینکه در طرح سلامت هزینه ها هنگفت و منابع محدود است، گفت: باید طرح تحول سلامت را کامل اجرا می کردیم، نه با مدیریت پول بلکه با مدیریت توزیع خوب منابع.

با اجرای طرح تحول سلامت واردات بیشتر و تولید داخل فلج شده است

قاضی پور با بیان اینکه قبل از اجرای طرح سلامت ، شیر خشک ۴۰۰۰ تومان بود ولی الان قیمت آن ۲۲ هزار تومان شده، افزود: در طرح تحول سلامت، واردات بیشتر و تولید داخل فلج شده است، ۱۱ میلیون عدد تولید صافی دیالیز داریم و مصرف داخلی ما ۴/۵ میلیون عدد است؛ چرا طرح سلامت مجوز واردات بی رویه صافی دیالیز را داده است؟

قربانی نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس نیز اظهار داشت: طرح تحول سلامت یکی از بهترین طرح های دولت و مجلس است که در ۲۴ سال اخیر مورد بحث قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بنده از طرح تحول سلامت دفاع می کنم، افزود: کاهش پرداختی از جیب مردم و حذف زیر میزی ها از مزایای اجرای این طرح است.

نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس در خصوص بحث تجمیع بیمه ها نیز عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه، بحث تجمیع بیمه ای را داریم و نه خود بیمه ها.

وی ادامه داد: در همه کشورهای توسعه یافته تحمیع منابع بیمه ای را شاهد  هستیم چرا که ما نمی توانیم پول را در اختیار یک سازمان و اختیار هزینه کرد آن را در اختیار سازمان دیگری قرار دهیم.

قربانی با اشاره به اینکه بر اساس یک داده درآمد تامین اجتماعی ۵۴ هزار میلیارد تومان و بر اساس آمار دیگری این درآمد ۷۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: بر اساس قانون،  الزاما نه بیست و هفتم این درآمد باید برای درمان بیماران دارای دفترچه تامین اجتماعی مورد هزینه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سوالم این است که تامین اجتماعی از این نه بیست و هفتم ۷۴ هزار میلیارد تومان که حداقل آن ۱۸ هزار میلیارد تومان می شود چقدر برای کارگران پرداخت کرده است؟

نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس افزود: تامین اجتماعی حدود ۱۰ هزار تخت خود مالکی دارد و ۲۵ درصد منابع را برای این ده هزار تخت که ۳۶ درصد منابع است هزینه می کند در حالیکه ۷۵ درصد خریدش را از بخش خصوصی و بخش های دولتی می کند.

وی ادامه داد: بر این اساس، امروز خرید خدمتی که تامین اجتماعی از جیب کارگران هزینه می کند صد در صد گران تر است.

قربانی همچنین اعلام کرد: علاوه بر طرح تحول سلامت که مورد رضایت مرپم و محلس قرار گرفته یکی دیگر از حرکت های شجاعانه رئیس‌جمهور این بود که دستور داد تا منابع درمان تامین اجتماعی الزما نشانه دار شود.

تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری بگیران خود از بانک وام گرفته است

قاضی پور نیز در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه بیشتر در موضوع توزیع منابع طرح سلامت و واردات بحث داریم گفت: با هرگونه هزینه کرد درمان در اقتصاد تامین اجتماعی مخالف هستیم ضمن آن که قبول داریم تامین اجتماعی توانستن طرح سلامت را تقبل کند چرا که هزینه هایش افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین اعلام کرد: تامین اجتماعی امروز برای پرداخت حقوق مستمری بگیران خود از بانک وام گرفته است.
 
قربانی نائب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس در ادامه برنامه با اشاره به اینکه ما نمی گوییم تمام مشکلات حوزه سلامت با طرح تحول برداشته می شود  اما معایبی وجود دارد که باید برطرف شود گفت: اگر دولت مطالبات تامین اجتماعی را نپردازد و به بیمه کارگر  مظلومی که نقدا این پول را در صندوق تامین اجتماعی می پردازد  دست درازی کند آیا این خلاف شرع و قانون نیست؟

قربانی با اشاره به اینکه، نباید منابع را در ردیف دیگری استفاده کرد اظهار داشت: تک تک کارگران راضی نیستند که به پول آنها دست درازی شود و این خلاف قانون و شرع است.

کمیسیون بهداشت تعهدی به احدی از مدیران دولتی ندارد

نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه بنده اعلام می کنم کمیسیون بهداشت هیچ تعهدی به احدی از مدیران دولتی ندارد و تنها تعهدش درمان و بهداشت مردم است ادامه داد:  تا به امروز مسبوق به سابقه نبود که در عرض یک ماه سه تحقیق و تفحص از یک دستگاه توسط تعدادی از نمایندگان مطرح شود، لذا هر نماینده ای استقلال رای دارد و می تواند سه تحقیق و تفحص از یک دستگاه با سه محور اعمال کند و همان نماینده اين اقتدار و اختیار را دارد که رای خود را مخفي اعلام کند .

وی با اشاره به اینکه نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که با تجمیع بیمه های درمان در وزارت بهداشت موافق است بیان کرد: منابع و مصارف دقیقا باید درست و همگام با یکدیگر باشد.

طرح تحول سلامت برای نظام است و برای یک وزیر نیست


قربانی با اشاره به اینکه نباید کسری های جاهای دیگر را دوستان تامین اجتماعی از منابع کارگری و حق و حقوق درمان مطالبه کرد افزود: متهم کردن  یک وزیر پیرامون طرح تحول سلامت درست نیست زیرا این طرح برای وزیر نیست بلکه برای نظام است.

در گذشته جنازه های مردم به علت نداشتن پول در بیمارستان ها گروگان گرفته می شد



نایب رئیس فراکسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: در گذشته در حوزه سلامت نارضایتی وجود داشت، جنازه های مردم در بیمارستان ها به علت نداشتن پول گروگان گرفته می شد، مردم فرش زیر پایشان را می فروختند تا بتوانند هزینه درمانشان را پرداخت کنند. 
 
هنوز گروکشی در بیمارستان ها به قوت خود باقی است

قاضی پور در ادامه برنامه با اشاره به اینکه هنوز گروکشی در بیمارستان ها به قوت خود باقی است گفت: زیرمیزی در بیمارستان ها کم شده ولی باز دزدیدن بیمار از بیمارستان دولتی و بردن آن به بیمارستان خصوصی برقرار است.

وی با اشاره به اینکه 32 قانون تصویب کردیم و اجرای آن را به گردن تامین اجتماعی گذاشتیم ادامه داد: تامین اجتماعی باید قانون را اجرا کند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اینکه، غریب به اتفاق نمایندگان از وزیر تعاون گله داشتند که باید شستا را پیگیری کند  افزود: اگر خدایی نکرده تامین اجتماعی به زمین بخورد  30-40 میلیون نفر به کف خیابان ها می ریزند و  به غارت می پردازند و این بار شعار نمی دهند .

نباید اجازه دهیم که حق و حقوق تامین اجتماعی را بعضی افراد خاص بخورند

قاضی پور در ادامه با اشاره به اینکه ما نباید اجازه دهیم که حق و حقوق تامین اجتماعی را بعضی افراد خاص بخورند اظهار داشت: از وزیر در رابطه با حفظ و صیانت از حق و حقوق تامین اجتماعی سوال کردیم، باید بیمه قالیبافان، فرشبافان و غیره برقرار می شود اما می گویند منابع نداریم.

وی با اشاره به اینکه نامه دادن قاضی زاده هاشمی به رئیس جمهور و بالعکس خلاف قانون است عنوان کرد: نمی توان  به بخش دولتی دست درازی کرد و به بخش خصوصی داد.

قاضی پور با بیان اینکه تامین اجتماعی بودجه دولتی ندارد افزود: نظارت با وزارت بهداشت و درمان است.

وی خطاب به قربانی گفت چرا کمیسیون شما تحقیق و تفحص را رد کرد افزود: چرا نمی خواهید شفاف سازی شود ، اگر کمیسیون بهداشت و درمان این سه تحقیق را تایید می کرد به نفع شما بود، شما می گوید ما مدافع تامین اجتماعی هستیم که پول کارگران و درمان را بدزدند و ببرند برای سرمایه گذاری ، البته این گونه نیست زیرا قانون الزام داریم، تامین اجتماعی دو بخش است درمان اقتصادی و حق ندارند از این بخش بردارند، زیرا در تحقیق و تفحص اشاره کردیم و آقایانی که پول برداشت کردند برایشان پرونده در دادگستری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: دادستان اسبق  تهران بابت برداشت  در قوه قضائیه محاکمه شده  است، هیچ کسی باور نمی کرد که به این پرونده رسیدگی شود و از قوه قضائیه بابت رسیدگی به این موضوع قدردانی می کنم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار