مشهد؛

برگزاری اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی عدالت و اخلاق

اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی عدالت و اخلاق در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

برگزاری اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی عدالت و اخلاق
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، دکتر جعفر مروارید دبیر علمی همایش گفت: این همایش در ادامه سلسله همایش‌های علمی سیره و معارف رضوی برگزار شده است.
وی افزود: این همایش بین المللی سیره و معارف رضوی در مکتب اهل بیت با تاکید بر سنت و آموزه‌های امام رضا (ع) و با هدف معرفی زیبایی‌های مکتب اهل بیت و کلام امام رضا (ع) به جهانیان است.
دبیر علمی همایش گفت: این همایش قدمی است برای اثبات مبادی نظری و گفتگوی و برقراری عدالت در جهان اسلام و گفتگوی بین دینی، اسلام و تمام ادیان و برقراری انسانیت در جهان.
مروارید افزود: منابع بنیادین مفاهیم اسلامی عدالت و اخلاق، قرائت‌های کلامی، فقهی و فلسفی از عدالت و پیامدهای اخلاقی آن، نسبت گفتمان اخلاق اسلامی و گفتمان عدالت حقوقی، اخلاق گفتگو و هم زیستی عادلانه در تعالیم امام رضا (ع) نقش عدالت در تعامل تمدنی اسلام با دیگر تمدن‌ها و مشهدالرّضا، خاستگاه وحدت فرهنگی و معنویت اسلامی از محورهای این همایش است.
وی گفت: همایش عدالت و اخلاق در ۲ پنل مجزای فارسی و انگلیسی در دو روز دبرگزار شد؛ و براساس چکیده مقالات و طراحی پنل ها، مقالات برگزیده انتخاب شده است. مجموع مقالات چاپ و ارایه خواهد شد.
دبیر علمی همایش با اشاره به اهمیت و تاثیر گفتمان بین ادیان و جهان اسلام، گفت: امروزه گفتگوی بین ادیان و جهان اسلام به طور ویژه مورد بحث قرار می‌گیرد. چه بهتر که این همایش بین المللی هم در سال مشهد ۲۰۱۷ برگزار شد.
مروارید افزود: پروفسور ساشا دینا از دانشگاه جرج میسون امریکا، پروفسور نورمند از دانشگاه آدین درا انگلستان، پروفسور اشمیت از دانشگاه پادر بن آلمان، پروفسور لیاقت حکیم از کانادا، از مراکش و دنیای اسلام نظریه پرداز و متفکر جهان اسلام دکتر زیست خانی، خانم بیدر از دانشگاه مرمره ترکیه و از داخل کشور هم متفکران و اساتیدی برگزیده از دانشگاه‌های مطرح کشور حضور پیدا کردند و از سخنرانان ویژه‌ی ما بوده اند.
دبیر علمی همایش عدالت و اخلاق خاطر نشان کرد: بنیاد فرهنگی بین المللی امام رضا، معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه فردوسی مشهد میزبانان و حامیان این همایش بوده اند.
پایان پیام// م. ط.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.