لرستان؛

ارتش ایران ارتشی مومن و ولایی

نماینده ولی‌‏فقیه در استان لرستان گفت:ارتش ایران ارتشی مومن و ولایی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در دیدار با فرماندهان و مسئولان یگان‌های ارتش منطقه لرستان که امروز دوشنبه، ۲۸ فروردین برگزار شد، گفت: اهمیت ارتش به این است که روزی که به‌نام ارتش نام‌گذاری شده است از سوی حضرت امام خمینی(ره) بوده است.
وی با اشاره به این‌که نام‌گذاری ایام از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور است، تصریح کرد: روز ارتش توسط شخص حضرت امام خمینی(ره) نام‌گذاری شد و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه ارتش در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی اضافه کرد: اهمیت ارتش به این است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اولین نهادی که مورد بغض و خشم دشمنان قرار گرفت ارتش بود و منافقین همواره شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که ارتش دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است، عنوان کرد: ویژگی ارتش این است که از روز اول مورد حمایت حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفته بود و هم‌اکنون نیز مورد حمایت شخص مقام معظم رهبری است ثانیاً ارتش از پشتوانه مردمی برخوردار است و مردم ارتش را از خودشان می‌دانند.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که امروز ارتش مظهر اقتدار و امنیت کشور است، تصریح کرد: بخش عمده امنیت کشور مرهون تلاش و زحمت ارتشیان در مرز کشور است کمااینکه اقتدار کشور ما به قدرت نظامی معنوی و ایمانی ارتش است.
وی عنوان کرد: آیه ۴۵ سوره مبارکه نساء با این مضمون « وَاللّهُ أَعْلَمُ بِأَعْدَائِكُمْ وَكَفَى بِاللّهِ وَلِيًّا وَكَفَى بِاللّهِ نَصِيرًا» به انسان امید می‌دهد و به انسان شجاعت و پشتوانه می‌دهد لذا ارتشیان که حافظ انقلاب و حامی ملت و مطیع رهبر هستند درس خود را باید از قرآن بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی با بیان این‌که آیه ۴۵ سوره مبارکه نسا دو بخش دارد، عنوان کرد: بخش اول آیه ترسیمی از دشمن است و بخش دوم این آیه ترسیمی از نیروهای مسلح مؤمن است به‌طوری‌که در بخش اول خداوند متعال می‌فرماید که شما دشمن دارید و دشمن با تمام تجهیزات در مقابل شما قرار گرفته است اما دغدغه نداشته باشید خدا دشمنان شما را می‌شناسد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در ماجرای طبس خداوند توطئه دشمنان ما را شناخت و سنگریزه‌های طبس را فرستاد و آمریکایی‌ها را نابود کرد، اظهارکرد: طبق این آیه ما دو وظیفه داریم و وظیفه اول ما این است که ولایت خدا را بپذیریم و وظیفه دوم ما اعتماد به خداوند است کمااینکه توکل و اعتماد بر خدا و استمداد از خداوند متعال باعث امدادهای غیبی می‌شود و ارتش ما در دفاع مقدس از امدادهای غیبی بهره‌مند بود.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که عبور از اروند در زمان دفاع مقدس و فتح خرمشهر از امدادهای غیبی الهی بود، اضافه کرد: امروز پیشرفت‌های موشکی کشور ایران در دنیا مورد توجه است و سازمان هوافضای ما امروز تولیدکننده موشک‌های پیشرفته در جهان است.
 وی با اشاره به این‌که امروز بدون استثنا یک نفر از مستشاران نظامی بیگانه در تجهیزات نظامی نداریم، افزود: امروزه از تکنسین‌های نظامی کشور اسلامی ایران در برخی کشورها استفاده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی با طرح این سؤال که عوامل بهره‌مندی از نصرت الهی چیست؟ ادامه داد: اولین عامل بهره‌مندی از نصرت الهی رهبری آگاه، هوشیار، با بصیرت و اطاعت از رهبری است، امروز فرمانده کل قوا در کشور اسلامی ایران یک انسان مؤمن، دشمن‌شناس، مدیر و مدبر و بی‌نظیر است خدا ولی‌اش را برای ما قرار داده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که دومین عامل نصرت الهی برای مردم ما ایمان، بصیرت و ولایت‌پذیری است، افزود: مردم ایران خدا را یاری کردند این در حالی‌است که یکی‌از صحنه‌های مهمی که در تمام دوران‌های انقلاب اسلامی ایران مظهر اقتدار عمومی کشور است انتخابات است، انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی و نمایش قدرت مردمی ایران است کمااینکه حضور مردم در انتخابات نصرت الهی را به‌دنبال دارد.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که وحدت و همبستگی عمومی باعث نصرت الهی می شود، تصریح کرد: مردم نسبت به انقلاب رهبری و شهدا منسجم هستند و در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس همه با وحدت و اتحاد به میدان می‌آیند این در حالی‌است که خداوند در قرآن می‌فرماید «اگر شما وحدت داشته باشید نصرت الهی بر شما نازل می شود».
وی با اشاره به این‌که توکل بر خدا عاملی دیگر برای نصرت الهی است، تصریح کرد: نیروهای مسلح ما در عملیات‌های متعدد با توسل و توکل بر خدا پیروز شدند این در حالی‌است که یکی‌از مسئولیت‌های فرماندهان دوران دفاع مقدس این است که امدادهای غیبی و نصرت الهی را به فرماندهان جوان انتقال دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نیروهای مسلح مؤمن و مکتبی و مردمی را عامل دیگر بهره‌مندی از نصرت الهی دانست و گفت: امروز ارتش ما مردمی است این در حالی‌است که همان‌طور که در قانون اساسی آمده است ارتش ما باید ترکیبی از نیروهای مؤمن انقلابی و ولایی باشد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خصوص وظایف کنونی ارتش تصریح کرد: تقویت آمادگی دفاعی و دست یافتن به پیشرفت‌های نظامی باعث خودباوری و خوداتکایی می‌شود امروز باید پیشرفته‌ترین آموزش‌ها به نیروهای مسلح ما داده شود زیرا هرچه توان دفاعی ما بالا برود برای مملکت مفید است و دست یافتن به پیشرفت‌های نظامی باعث خودباوری و خوداتکایی می‌شود.
انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار