شعله‌ور شدن خشم مردم کشمیر در پی انتشار فیلم نظامیان هندی

پس از انتشار فیلمی که در آن نظامیان هندی یک مرد 24 ساله را به جلوی خودروی خود بسته‌اند، بار دیگر درگیری‌ها در منطقه کشمیر شدت گرفت.

شعله‌ور شدن خشم مردم کشمیر در پی انتشار فیلم نظامیان هندیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از انتشار فیلمی که در آن نظامیان هندی یک مرد 24 ساله را به جلوی خودروی خود (به منظور سپر انسانی) بسته‌اند، بار دیگر درگیری‌ها در منطقه کشمیر شدت گرفت. 

بر این اساس، پلیس هند پرونده‌ای علیه ارتش این کشور درباره این حادثه تشکیل داده است. سربازان ارتش متهم هستند در 9 آوریل (20 فروردین) یک مرد 24 ساله را به جلوی خودروی خود بسته‌ و سپس در روستاها به گشت‌زنی پرداخته‌اند. فیلم این حادثه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و یادآور موارد نقض حقوق بشر از سوی نظامیان هندی در درگیری با نیروهای جدایی طلب در 28 سال گذشته بود.

راجیش کالیا، سخنگوی ارتش هند اعلام کرد: صحت این فیلم اثبات شده است. با کسانی که این سوء رفتار را انجام داده‌اند باید برخورد شود. 

اعتراضات هفته گذشته در انتخابات میان دوره‌ای پارلمان، منجر به کشته شدن هشت نفر شد. دیروز نیز دو فیلم دیگر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در یکی از این دو فیلم یک نوجوان 17 ساله به دست نیروهای امنیتی پارلمان، در انتخابات میان دوره‌ای 9 آوریل کشته می‌شود. 

با این وجود، هند پاکستان را به حمایت از جدایی‌طلبان متهم می‌کند. مقامات اسلام‌آباد بارها ادعاهای دهلی نو را رد کرده‌اند. از زمان کشته شدن رهبر جدایی‌طلبان در سال گذشته، کشمیر شاهد اعتراضات خونین بوده است. 

از دهه 2000 میلادی خشونت‌های مرگبار کشمیر که سالانه هزاران کشته در پی داشت رو به کاهش بود؛ اما به مرور سرخوردگی و خشم علیه حاکمان هندی در کشمیر گسترش یافت و شورش جدایی‌طلبانه در منطقه وسعت بیشتری پیدا کرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار