اردبیل؛

احداث 157 کلاس درس توسط خیرین در شهرستان نمین

خیرین مدرسه‌ساز 42 مدرسه در قالب 157 کلاس درس در شهرستان نمین احداث کرده و به اموزش و پرورش تحویل دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،فرماندار شهرستان نمین در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان نمین با قدردانی از کمکها و مساعدتهای خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی شهرستان نمین گفت: در سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز 42 مدرسه در قالب 157 کلاس درس در شهرستان نمین احداث کرده و به اموزش و پرورش تحویل دادند.

احداث 157 کلاس درس توسط خیرین در شهرستان نمین

فرهاد عبدالعلی‌پور برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش کمکها و مساعدتهای خیرین در امر مدرسه‌سازی دانست وافزود: از مجموع مدارس احداث شده در شهستان نمین توسط خیران در سال گذشته31 مدرسه در مناطق روستایی و 11 مدرسه در مناطق شهری بوده است.

وی با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ کارهای خیر در شهرستان بیان کرد: باید اطلاع‌رسانیهای لازم در زمینه توسعه و تجهیز مدارس شهرستان به خیرین انجامشود تا بتوانیم با اشاعه و ترویج این فرهنگ و ترغیب هر چه بیشترین خیرین به این حوزه مشکلات در حوزه فضاهای آموزشی در شهرستان را برطرف کنیم.

احداث 157 کلاس درس توسط خیرین در شهرستان نمین

خیران اردبیلی امسال 100 کلاس درس احداث می‌کنند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد:از ابتدای شروع به کار جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سطح استان حدود 352 مدرسه با بیش از یک هزارو 390تعداد کلاس درس توسط خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش استان اردبیل شده است.

جواد قرآن‌نویس گفت: تاکنون در سطح استان اردبیل 17 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز احداث شده و کمک‌های خیرین در این جشنواره‌ها جمع‌آوری و در راستای مدرسه‌سازی در سطح استان اردبیل بکارگیری شده است.

وی با اشاره به کمکهای خیرین به جشنواره بیان کرد: در سال گذشته 20 مدرسه در قالب 76 کلاس درس توسط خیرین در سطح استان احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شده است کهامسال نیز 100 کلاس دیگر احداث و تحویل داده می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل افزود: در کنار توسعه فضاهای آموزشی و احداث مدارس در سطح استان، خیران در زمینه تجهیز مدارس نیز مشارکت خوبی داشته و در این حوزه نیز گامهای مناسبی برداشته‌اند.

قرآن‌نویس تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده امسال تلاش و جدیت بر این است تا با جذب هر چه بیشتر کمکهای خیرینپروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و زمینه برای آغاز پروژه‌های جدید مدرسه‌سازی در سطح استان با محوریت مناطق نیازمند فراهم شود.

ویبا بیان اینکه 30 درصد از فضاهای آموزشی و مدارس استان توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است، گفت: خیرین مدرسه‌ساز استان گامهای مهمی برای توسعه فضاهای آموزشی برداشته و در سطح کشور مجمع خیرین مدرسه‌ساز اردبیل جزو استانهای برتر و پیشتار بوده که فعالیتهای گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

احداث 157 کلاس درس توسط خیرین در شهرستان نمین

اختصاص 25 میلیارد تومانبرای پروژه‌های دولتی مدرسه‌سازی در اردبیل

مدیرکل نوسازی، توسعهو تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این مراسماظهار کرد: در سال گذشته برای پروژه‌های دولتی مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی در سطح استان 25 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه‌ کرده‌ایم.

دولت لطفی بیان کرد: با اقدامات انجام شده در سالگذشته38 مدرسه در قالب132 کلاس درس توسط نوسازی مدارس استان احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است که امسال نیز در این زمینه اهتمام جدی داریم.

وی گفت: به جز احداث و تحویل مدرسه،در بخشاستانداردسازی تاسیسات حرارتی نیز در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده به طوری که سیستم گرمایشی 150 مدرسه با اختصاص اعتبار بیش از8 میلیارد تومان شد استانداردسازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعهو تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به پیش افتادن برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سال 96 در اردبیل افزود:نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان امسال به دلیل وجود مناسبتهای مختلف در اردیبهشت‌ماه نظیر انتخابات و ماه مبارک رمضان یک ماه زودتر آغاز شده به طوری که جشنواره‌های شهرستانی از سال گذشته آغاز شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها تا ابتدای اردیبهشت‌ماه پایان می‌یابد.

لطفی از برگزاریجشنواره استانی خیرین مدرسه‌ساز اردبیل همزمان با روز دوم اردیبهشت‌ماه درسالن همایش مجتمع کوثر شورابیل خبر داد و گفت: در قالب این جشنواره برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری نمایشگاه نیز تدارک دیده شده است که مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش می‌توانند از این ظرفیت برای اطلاع‌رسانی از کمبودها و نیازمندیهای خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در زمینه تکمیل و راه‌اندازی مدارس نیمه‌تمام برنامه‌ریزی اساسی انجام شده تا با تحویل آنها بتوانیم پروژه‌های جدید مدرسه‌سازی را به ویژه در شهرکهای جدیدالتاسیس آغاز کنیم که در این راستا به طور قطع نیازمند همکاری و مساعدت خیران و افراد نیکوکار هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار