وجود سه شرکت دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:شرکت ها و واحدهای تجاری استان کهگیلویه وبویراحمد به سوی دانش بنیان شدن حرکت کنند تا از حمایت های دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ حسام زندحسامی در نشست کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج گفت: ایده هایی در کشور پس از رسیدن به مرحله تجاری سازی موفق بوده و دچار شکست نمی شوند که بازار فروش لازم را داشته باشند. 

وی با اشاره به وجود افزون بر سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور و فعالیت حدود 80 هزار نفر در آنها، افزود : یکی از رویکردهای مهم دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از شرکت های دانش بنیان و تلاش برای توسعه روز افزون آنهاست. 

مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: چندین سال است که تمرکز در زمینه ایجاد و حمایت از شرکت های دانش بنیان از تهران به سوی مراکز استان های کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار سوق داده شده است.

زندحسامی افزود: چنانچه در گذشته این میزان تمرکز در تهران افزون بر 90 درصد بوده هم اینک به حدود 70 درصد رسیده است.

وی گفت: سیاست اصلی دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت همه جانبه مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان کلان کشور است زیرا این شرکت ها می توانند اثرگذاری بیشتری نسبت به شرکت های کوچکتر داشته باشند.

مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: یکی از حمایت های این دفتر اعطای تسهیلات لازم با نرخ سود چهار درصد به ایده های نخبگان، پژوهشگران، مخترعان و فناوران تا رسیدن به مرحله تولید انبوه است.

زندحسامی با اشاره به سخت گیری های دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان کشور، اظهار کرد : دلیل اصلی آن ملزم کردن مسئولان این شرکت ها برای توجه بیشتر به بحث تضمین فروش تولیدات آنها در راستای توانایی در پرداخت اقساط وام است. 

وی با اشاره به وجود تنها سه شرکت دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد، افزود : شرکت ها و واحدهای تجاری این استان به سوی دانش بنیان شدن حرکت کنند تا از حمایت های دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برخوردار شوند.

وی بیان کرد: این دفتر آماده هرگونه همکاری با شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد از جمله در زمینه برگزاری دوره های آموزشی برای اعضا و مسئولان آنهاست. 

موافقت نامه همکاری بین دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد دانشگاه یاسوج در این نشست منعقد و امضا شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.