کرمانشاه؛

تودیع و معارفه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه

مدیرکل جدید هواشناسی استان کرمانشاه با حضور رییس سازمان هواشناسی، معرفی شد.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ در مراسمی که صبح امروز (29 فروردین) با حضور داوود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار شد، محمد خسروی به عنوان مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه معرفی و از زحمات شاهرخ پارسا مدیرکل پیشین تجلیل شد.

محمد خسروی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در این مراسم از اهمیت و کاربرد هواشناسی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و... یاد کرد و گفت: امروز از پیش‌بینی‌های هواشناسی در کشاورزی، صنعت، ترابری جاده‌ای، هوایی و دریایی، شهرسازی، بهداشت عمومی، کاهش آثار بلایای طبیعی و بسیاری از حوزه‌های دیگر استفاده می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان هواشناسی کاربردی شدن داده‌ها و اطلاعات است، افزود: در همین راستا طرح "تهک" یا توسعه هواشناسی کاربردی در کل کشور و استان کرمانشاه اجرا شد که هدف آن قرار گرفتن داده‌های هواشناسی در اختیار کاربر نهایی است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت با توجه به اهمیتی که بخش کشاورزی در تامین غذای کشور دارد، اجرای طرح تهک برای بخش کشاورزی در اولویت قرار گرفت.

وی افزود : این طرح در استان کرمانشاه نیز با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.

خسروانی از چالش‌های هواشناسی استان کرمانشاه هم گفت: یکی از مهمترین چالش‌های ما قدمت بالای ایستگاه‌ها و ساختمان و تجهیزات ایستگاه‌ها است که گاهی تا 30 سال هم می‌رسد و باعث شده برخی از آنها در خطر تخریب باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خواستار تامین اعتبار برای نوسازی و تجهیز ایستگاه‌ها شد و افزود : کرمانشاه محل ورود بسیاری از سامانه‌های جوی به کشور است و از همین رو به تجهیزات مدرن نیاز دارد.

خسروی چالش نیروی انسانی را مشکل دیگر عنوان کرد و افزود ما طی دو سال آینده 30 درصد نیروهای پایش را به دلیل بازنشستگی از دست می‌دهیم.

شاهرخ پارسا مدیرکل پیشین هواشناسی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه اکثر ایستگاه‌های هواشناسی استان متعلق به دهه 60 و دارای بیش از 30 سال قدمت است، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها نیازمند مرمت هستند که البته برای برخی از ایستگاه‌ها مانند روانسر و اسلام آبادغرب این کار به صورت جزیی انجام شده است.

وی از مشکل رادار اداره کل هواشناسی استان نیز یاد کرد که ترمیم آن نیازمند هزینه زیادی است.

مدیرکل پیشین هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه تخصیص اعتبارات عمرانی حوزه هواشناسی کم است و در بسیاری از مواقع هم هزینه حقوق نیروهای طرحی می‌شود، افزود: البته طی سه سال اخیر شاهد رشد قابل توجه حقوق و مزایای پرسنل بودیم، به گونه‌ای که سرانه پرسنلی ما نسبت به سه سال قبل 2.5 برابر شد و این حق نیروهای ما است، زیرا توانمندی علمی بالایی دارند.

پارسا از اقدامات مثبت انجام شده در این مدت هم یاد کرد که کسب رتبه برتر در اجرای طرح تهک، ارائه دو هزار نفر ساعت آموزش و برگزاری 41 دوره تخصصی و... از جمله آنها بود.

شاهرخ پارسا از این پس به عنوان مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار