رشت؛

برگزاری مانور ملی و منطقه ای مقابله با آلودگی های نفتی

سومین مانور ملی و منطقه ای جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی های نفتی در دریای خزر در بندرگاه انزلی برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛محمد راستاد معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود : در راستای افزایش آمادگی برای  نجات جان افراد ، اطفاء حریق و همچنین شناخت نقاط قوت و ضعف مجموعه در هنگام بروز حوادث برای کشتی ها در محدوده آبهای استان، اقدام به برگزاری این مانور کرده است.
 
وی اعلام  کرد : این مانور با استفاده از 14  فروند شناور و 2 بالگرد و 150 نفر از  نیروهای عملیاتی بنادر و دریانوردی گیلان و تجهیزات پیشرفته مقابله با آلودگی نفتی و امداد و نجات در محدوده حوضچه مجتمع بندری انزلی برگزار شد.
 
وی گفت : علاوه بر افزایش آمادگی ، واكنش و همكاری برای مقابله با آلودگی نفتی در دريا و نجات جان افراد در سوانح دريايی ، ارزیابی تجهيزات دریایی و هوایی در منطقه، سنجش میزان توانایی و مهارت پرسنل در اجرای عملیات و کشف نقاط قوت و ضعف آنان از دیگر اهداف برگزاری این مانور است .
 
راستاد با اشاره به نمایش توان تجهيزاتی ، برنامه ريزی و عملياتی برای تبديل بندرانزلی به مركز جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دريايی در خزر  با اجرای این مانور خاطرنشان کرد : این اداره با برخورداری از شناورهای تندرو، ایمن و مجهز و لایروب های پیشرفته در مواقع لزوم اقدام به برگزاری چنین مانورهایی می کند و در مواردی به حادثه دیدگان کشتی ها و همچنین در موقع بروز آلودگی نفتی خدمات قابل توجهی ارائه کرده است.
 
وی با اشاره به مشارکت و همکاری منطقه چهارم دریایی ، هلال احمر، محیط زیست و هوانیروز در انجام این مانور افزود : در این مانور نمایندگان کشورهای آذربایجان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان و قزاقستان شرکت کننده در اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران نیز حضور داشتند.
 
محمد راستاد تصریح کرد: مانور جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی های نفتی در خزر یکی از پروتکل چهار پروتکل کنوانسیون تهران است که این مانور برای نخستین بار در سال 88 و در سال 94 برای دومین بار اجرا شد. 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.