بردخون بوشهر جزو مناطق بحران آبی کشور است

ئیس جهاد کشاورزی دیر گفت: 2 دشت در منطقه بردخون این شهرستان در ردیف دشت های بحرانی و کم آب کشور اعلام شده است.

بردخون بوشهر جزو مناطق بحران آبی کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،عیسی محمددوست روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت آب کشاورزی منطقه بردخون شهرستان دیر افزود: باید با مشارکت کشاورزان، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مصرف آب را در این منطقه کاهش داد. 2هزار و 150 هکتار از اراضی بخش بردخون زیر کشت محصولات کشاورزی است که بیشترین میزان کشت را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی دیر ادامه داد: 15 راهکار برای کاهش مصرف آب به کشاورزان ارائه شده که با رعایت آن می توان مقداری از مشکل بحران کم آبی را در این منطقه برطرف کرد. توسل به زور و اجبار در کاهش مصرف آب کارساز نیست و باید با اقدامات فرهنگی، فکری، آموزشی و اطلاع رسانی همراه با اعتمادسازی کشاورزان را به کاهش مصرف آب ترغیب کرد تا آنان نیز از این کار استقبال کنند.

محمد دوست ادامه داد: تغییر الگوی کشت، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، گسترش گلخانه ها با مشارکت بانک ها، انتخاب بذر مناسب و نصب کنتور هوشمند روی چاه‌ها از راهکارهای کاهش مصرف آب است. اکنون درمنطقه بردخون سالانه 27میلیون مترمکعب آب برداشت می شود که می توان با برنامه ریزی های مناسب و طبق الگوی کشت این مصرف را به 13میلیون مترمکعب در سال کاهش داد.

رئیس جهاد کشاورزی دیر با اشاره به وجود 270 حلقه چاه مجاز کشاورزی در این منطقه گفت: یکی از علت های اساسی برداشت زیاد آب در دشت های آبی منطقه بردخون وجود چاه های غیر مجاز است. 

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.