فرهادی در جمع خبرنگاران:

سرپرست اداری و مالی وزارت خانه برکنار نشده است/ اختصاص بودجه‌ای از طرف سازمان برنامه و بودجه به 14 طرح کلان ملی

وزیر علوم در جمع خبرنگاران گفت: معاون اداری و مالی وزارت علوم به ریاست دانشگاه جامع علمی و کاربردی در آمده و بحث تغییر وی اصلا صحیح نیست.

سرپرست اداری و مالی وزارت خانه برکنار نشده است/ اختصاص بودجه‌ای از طرف سازمان برنامه و بودجه به 14 طرح کلا ملی
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم صبح امروز در مراسم نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا در جمع خبرنگاران در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این نشست علمی و تخصصی اظهار داشت: این اولین نشست علمی فناوری مراکز تحقیقاتی دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری کشور است و این نشست پیرو امضای تفاهم‌نامه‌های علمی در سال 2014 بین وزارت علوم و کشور ایتالیا برگزار شده است.
 
وی بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه قرار است تبادل بین استاد و دانشجو و همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های دو کشور و مراکز تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری صورت بگیرد.
 
وزیر علوم عنوان کرد: بر طبق این تفاهم‌نامه دوره‌های آموزشی مشترک در مقطع تحقیقات تکمیلی بین دانشگاه‌های رم، بلونیا و دانشگاه کشور و همچنین مراکز تحقیقاتی صورت می‌گیرد.
 
فرهادی افزود: در این راستا بین مراکز تحقیقاتی در زمینه‌های بیوتکنولوژی و ستاد دانش بنیان و دانشگاه‌های چون شریف، تهران و صنعتی اصفهان همکاری‌های علمی و فناوری انجام می‌شود.
 
وی گفت: بر طبق این تفاهم‌نامه صندوق تحقیقاتی مشترک ایجاد می‌شود و اعتبار این صندوق به وسیله دو کشور تخصیص و در زمینه‌های محیط زیست، مدیریت، مدیریت آب، هوا و فضا کارهای پژوهشی انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: امید رئیس دانشگاه علمی و کاربردی و سرپرست اداری و مالی وزارت علوم بود و ایشان به هیچ عنوان عوض نشده بلکه در سمت جدید خود یعنی ریاست جامع علمی کاربردی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و سرپرستی اداری و مالی وی به خاطر انجام کارهای مالی و بودجه‌ای وزارت علوم در سال گذشته بود.
 
فرهادی درخصوص تغییر روسای دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: روسای دانشگاه‌ها انشاالله دیگر تغییر نمی‌کنند.

وزیر علوم در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های کلان ملی گفت: یکی، دو بار طرح‌های کلان ملی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شد، برخی از این طرح‌ها در گذشته تصویب شده اعتبارات اندکی نیز به آن‌ها اختصاص داده شده بود، درصدی هم پیشرفت داشتند منتهی پروژه‌ها به آن شکلی که باید تعریف مشخصی نشده بودند.

وی ادامه داد: بر همین اساس پایشی صورت گرفت و ۳۴ پروژه از ۴۷ پروژه برای بررسی و پایش بیشتر انتخاب شد. در حال حاضر ۱۴ عدد از این پروژه‌ها که پیشرفت خوبی نیز داشت قرار شد از طرف سازمان برنامه و بودجه اعتبارات آن در فاز اول تامین شده و ادامه یابد.

فرهادی تصریح  کرد: اعتباراتی که به این پروژه‌ها اختصاص می‌دهند پروژه به پروژه و طرح به طرح متفاوت است.

وزیر علوم متذکر شد: طرح‌های کلان ملی و تحقیقاتی دو بار در شورای فناوری به تصویب رسید و در آن زمان اعتباری اندک به آنها داده شده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: علمی ، دانشگاه ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار