شاهرود؛

معرفی برترین های جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار

دهمین جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار با معرفی برترین ها در شاهرود به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ در بخش داستان، محبوبه حاجیان نژاد از سمنان با اثر «قافیه های باخته» حائز رتبه اول شد.

مجتبی صفدری از استان گیلان با اثر «ملکه» مقام دوم را به خود اختصاص داد و مقام سوم به مجتبی هژبری از استان خراسان شمالی با اثر «کوماتسوها» رسید.

همچنین در این بخش سمانه فرهادی از استان سمنان با اثر «بیگانه» و محمد رودگر از مازندران با اثر «سوار بر باد» شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش شعر حسن اسحاقی از استان البرز رتبه اول را کسب کرد و پیمان طالبی و آرش پور علیزاده هر دو از گیلان رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

همچنین در این بخش از روح الله ملک زاده حقیقی از گیلان و قاسم بای از گلستان نیز به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.

علیرضا قزوه، سعید بیابانکی و ناصر فیض در بخش شعر و محمد کاظم مزینانی، ساسان ناطق و خسرو باباخانی در بخش داستان کوتاه داوری آثار دهمین جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار را بر عهده داشتند.

به نفرات اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ دو میلیون تومان، نفرات دوم لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان، نفرات سوم لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان و به نفرات شایسته تقدیر لوح تقدیر و مبلغ 500 هزار تومان اهدا شد.

داود یاراحمدی، رئیس حوزه هنری استان سمنان و مسئول برگزاری این جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت و معرفی آثار شاخص با رویکرد ادبیات بومی عنوان کرد و گفت: 723 اثر شعر و داستان از 227 نفر از استان های البرز، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و سمنان به این جشنواره ارسال شده بود که 533 اثر شعر و 190 اثر داستان بود.

در مراسم اختتامیه این جشنواره از کتاب های «چرا جرجیس؟» و «پنجره کذایی» منتخب داستان های هشت دوره جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار و کتاب «عادت به چای بدون قند» منتخب اشعار هشت دوره این جشنواره نیز رونمایی شد.

یازدهمین جشنواره شعر و داستان کوتاه شاهوار بهمن امسال به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار