توسعه علم و فناوری کشور با همکاری مراکز تحقیقاتی ایران و ایتالیا/ جهت‌دهی آموزش عالی و اشتغال بزرگترین چالش وزارت علوم

وزیر علوم با اشاره به لزوم توسعه علم و فناوری در جوامع بین الملل گفت: جهت دهی آموزش عالی و اشتغال بزرگترین چالش وزارت علوم محسوب می‌شود.

توسعه علم و فناوری کشور با همکاری مراکز تحقیقاتی ایران و ایتالیا/ جهت‌دهی آموزش عالی و اشتغال بزرگترین چالش وزارت علوم
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم صبح امروز در مراسم نشست علم، فناوری، نوآوری ایران و ایتالیا در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مثمر ثمر بودن نتایج این نشست، اظهار داشت: دو کشور ایران و ایتالیا از سابقه خوب فرهنگی و ارتباط مناسب منطقه‌ای و احترام متقابل نسبت به یکدیگر برخوردار هستند و به نظر من این دو ملت دارای ظرفیت‌های زیادی در راستای رشد تعالی مردم یکدیگر هستند.
 
وی بیان کرد: یادداشت تفاهم‌نامه علمی و فناوری در سال 94 به امضا رسید و طبق آن یک کمیته علمی مشترک تشکیل و هدف از آن ارتباط دانشگاه و صنعت و عزم و اراده دو کشور برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری است و این برنامه پشتوانه فعالیت امروز و آینده محسوب می‌شود و این نشست اساسی بین دو کشور نقطه عطف همکاری‌های علمی و فناوری است.
 
فرهادی گفت: ایران آمادگی خود را برای همکاری علمی و فناوری با کشور دوست اعلام می‌کند زیرا کشورمان فارغ التحصیلان و نخبگان خوبی دارد و می‌تواند بستر رشد و همکاری‌های علمی و فناوری با امضای چنین همکاری فراهم کند.
 
وی ادامه داد: ایران از گذشته از توانمندی‌های خاصی روبرو بود و سیاست‌های 35 سال گذشته در جهت افزایش آگاهی، توسعه و رشد علمی در زمینه تربیت نیروی توانمند بوده است.
 
وزیر علوم متذکر شد: امروزه نه تنها در منطقه و دنیا به شاخص‌هایی دست پیدا کرده‌ایم بلکه در منطقه نیز مستحکم‌ترین نظام آموزشی را داشته و برای رشد توسعه علمی بیشتر احتیاج به کسب تجربه و ارتباط بیشتر دانشگاه‌های کشورمان با ایتالیا بوده است.
 
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و جهت‌دهی آموزش کشور از جمله چالش‌های وزارت خانه محسوب می‌شود.
 
وزیر علوم با بیان اینکه دانش نباید هیچ مرزی داشته باشد، افزود: علم امروزه حاصل تلاش هزار سال مشارکت و تلاش دانشمندان است و برای رشد تعالی آن در سطح سیاست گذاری گام‌های عملی نیازمند است.
 
فرهادی ادامه داد: برای رشد و ترقی سرمایه گذاری علمی و شناخت یکدیگر یک مساله لازم است و همکاری با کشور ایتالیا موجب دل گرمی ما محسوب می‌شود و یک ارائه سیاسی بین دو طرف و فعالیت‌های ما دیده می‌شود و در این راستا سرمایه گذاری خوبی انجام شده است.
 
وی گفت: حمایت‌های علمی و فناوری خوبی بین دو کشور صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار