زنجان؛

ساخت و تعمیر 2 هزار و 529 مسکن مددجویی در استان زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان از ساخت و تعمیر 2 هزار و 529 مسکن مددجویی در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ هدایت صفری گفت: توانمندسازی خانواده‌ها مهم‌ترین اولویت کاری کمیته امداد است و ارائه خدمات مسکن مسیر توانمندسازی مددجویان را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد درآمد خانوارهای فاقد مسکن برای تأمین مسکن هزینه می‌شود ، اظهار کرد : خدمات ارائه‌شده در بخش مسکن در کمیته امداد یکی از خدمات هزینه‌بر و تأثیرگذار در جامعه هدف است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر یکی از نیازهای روز جامعه هدف کمیته امداد داشتن منزل مسکونی و سرپناه مقاوم است ، ادامه داد: بخش اعظمی از اعتبارات امداد به این حوزه هدایت می‌شود تا دغدغه خانواده‌ها در حوزه مسکن کم شده و راحت‌ تر در مسیر توانمندسازی قرار گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خدمات عمرانی کمیته امداد در حوزه مسکن مددجویان در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، تصریح کرد: تعمیر و بهسازی ، اخذ انشعاب آب ، برق ، گاز و همچنین بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ازجمله خدمات عمرانی است که بر اساس نیاز به مددجویان ارائه می‌شود.

صفری میزان اعتبار هزینه شده در بخش مسکن در سال گذشته را 47 میلیارد و 228 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : مبلغ 18 میلیارد و 995 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و 28 میلیارد و 233 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد در این بخش هزینه شده است.

وی در ادامه بابیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 198 خانوار مددجوی زنجانی فاقد مسکن یا مسکن نامناسب در استان هستند، اضافه کرد: در تلاش هستیم در یک دوره زمانی 3 تا 5 ساله این تعداد از خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان صفری یکی از رویکردهای این نهاد در حوزه مسکن را گسترش حضور خیران در این بخش اعلام کرد و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه در تلاش هستیم خدمت مسکن در کمیته امداد مردمی شود.

وی با تأکید بر اینکه مبنای فعالیت کمیته امداد در احداث مسکن سرعت در اقدام، وسعت در عمل و کیفیت در اجرا است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بسیج سازندگی، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و مؤسسات خیریه فعال در این بخش می‌توان به این مهم دست‌یافت.

صفری افزود: حضور خیران و مؤسسات خیریه فعال در این حوزه در خانه‌دار شدن مددجویان فاقد مسکن این امکان را فراهم می‌کند که خدمات قابل‌ توجهی به خانواده‌ها ارائه شود.

 
 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.