در چهارمین محفل اوج هنر مطرح شد؛

نادر طالب‌زاده: این جوانان کارهایی کرده‌اند که نسل ما نمی‌توانست

چهارمین محفل از محافل اوج هنر که به پاسداشت هنرمندان انقلابی می‌پردازد، تحت عنوان عصر مستند در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، چهارمین محفل از محافل اوج هنر که به پاسداشت هنرمندان انقلابی می‌پردازد، تحت عنوان عصر مستند با تجلیل از سه مستندساز انقلابی، آقایان وحید فراهانی، وحید فرجی و حسین شمقدری روز گذشته 29 فروردین از ساعت 17 با حضور تنی چند از چهره‌های فرهنگی و علاقمندان به حوزه مستند در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.
 
نخستین سخنران این مراسم نادر طالب زاده بود که با اشاره به اهمیت توجه به هنرمندان انقلابی جوان تصریح کرد: این مراسم مایه‌ی خوشحالی من است و ما به حضور جوانانی نظیر این سه عزیز افتخار می‌کنیم. ایشان شجاعت، نگاه تیزبین و دقیقی به مسائل دارند و همین نگاه در مستندسازی کمک فراوانی به ایشان کرده است.
 
طالب زاده در ادامه گفت: آثار وحید فرجی با انتخاب سوژه‌های بین المللی و خاص و حسین شمقدری با انتخاب سوژه‌های دقیق و نگاه کنجکاو و متواضع در خاطر من مانده است و خوشحالم که این نسل کاری را به انجام می‌دهند که نسل ما انجام نداده است.
 
طالب زاده ادامه داد: بچه‌های انقلاب در عرصه مستند به خوبی وارد شده‌اند و حالا باید شاهد ورود همین نسل به حوزه ساخت فیلم و سریال باشیم.
 
در ادامه وحید فرجی به عنوان یکی از مستندسازانی که از او تجلیل به عمل می‌آمد، پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در این مراسم بزرگانی چون استاد نادر طالب زاده هستند که سال‌ها قبل در من شوق مستندسازی را ایجاد کردند و هنوز هم همراهی خود را از ما دریغ نکرده اند.  
 
فرجی تصریح کرد: بسیاری از جوانان هستند که شوق ورود به عرصه مستند را دارند و آموزش‌های لازم آن را هم دیده‌اند، ولی نهادهایی نظیر سازمان اوج که کار حمایت از این افراد را به دست گیرند کم هستند و باید تمهیدی اندیشیده شود که این روند خیلی سریع اتفاق بیفتد.
 
فرجی با اشاره به زمینه‌های مستعد جهت مستندسازی خاطرنشان کرد: عرصه مستند آن قدر وسیع است که جای کار بسیار بالایی دارد و باید تمام آن عرصه‌ها را جدی گرفت. باید رفته رفته اهمیت مستندهایی که مطالعه، تحربه، تحقیق و پژوهش در آنها بسیار بالا است را درک کنیم.
 
فرجی در انتها با اشاره به کمبودهای صنفی مربوط به مستندسازان گفت: هرچند شاید این نکته درباره خود من صدق نکند، ولی متاسفانه حمایت از جریان مستندسازی در ایران چنان که باید و شاید انجام نمی شود و باید فکری جدی برای حمایت صنفی از مستندسازان انجام داد.
 
سخنران بعدی این مراسم سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما بود که ضمن اشاره به سید شهیدان اهل قلم و تاثیر او در آغاز مستندسازی انقلابی، تصریح کرد: خوشحالم که راه و رسم آقا سید مرتضی آوینی توسط این جوانان ادامه یافته است. این سه عزیز هر کدام به نوعی در کار خود خبره هستند و این مایه مباهات است که چنین جوانانی در عرصه مستندسازی در کشور مشغول به فعالیت هستند.
 
در ادامه این مراسم پخش تیزری از فعالیت‌های وحید فراهانی در دستور کار قرار گرفت و از آنجا که این مستندساز به دلیل حضور در سوریه با هدف مستندسازی، امکان حضور در این محفل را نیافته بود. پس از پخش کلیپ مذکور پیام تصویری این مستندساز به چهارمین محفل اوج هنر پخش شد.
 
حسین شمقدری در پایان گفت: بسیاری از اتفاقات در دل مستندسازی ما توسط خود خدا جفت و جور می شود. چه بسا این که شخصی به من گفت سبک کار شما سبک توکل است، کلام درستی باشد. چرا که بسیاری از سوژه‌های ما در حین کار کشف شد و اتفاقا به موفقیت کارها هم کمک شایانی کرد
 
در پایان این مراسم با حضور چهره‌های فرهنگی حاضر، از وحید فرجی و حسین شمقدری و همچنین پدر وحید فراهانی به نمایندگی از او تجلیل به عمل آمد.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.