لرستان؛

سوق دادن دانش آموزان کشور به سمت رشته‌های فنی

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: طی پنج ساله آینده باید ۵۰ درصد دانش آموزان کشور به سمت تحصیل در رشته های فنی سوق داده شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛سید محسن حسینی صبح چهارشنبه در جلسه هم اندیشی و توجیهی هدایت تحصیلی مدیران هنرستان های استان لرستان اظهار داشت: سیاست امسال وزارت آموزش و پرورش در خصوص هدایت تحصیلی بحث انتخاب آگاهانه و آزادانه دانش آموزان است.
 
وی ادامه داد: باید سهم آموزش های مهارتی را جامه عمل پوشاند که این سهم در برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد پیش بینی شده و امسال به ۳۴ درصد رسیدیم و اگر سالی ۳ درصد به این مقدار اضافه شود، طی پنج سال آینده این عدد را به ۵۰ درصد می‌رسانیم که با وضعیت موجود علی رغم تلاش تمام مشاوران امری بعید است.
 
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت تاکید کرد: در این راه باید بسیار تلاش شود و مشکلات پیش روی را حل و فصل کرد تا بتوانیم به این درصد دست یابیم.
 
حسینی بیان داشت: تربیت کارگر ماهر در بخش فنی حرفه ای یکی از مهمترین کارها در این بخش است که در ایران هنرستان ها بیشتر شاید این موضوع را درک کرده باشند.
 
وی اضافه کرد: برای آشناسازی و معرفی رشته ها باید والدین به مدارس بیایند و فرهنگ کار  کردن در اولیا باید تغییر یابد و در این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد.
 
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت خاطرنشان کرد: مشاوران باید تفاوت فنی حرفه ای و کار و دانش را به والدین و دانش آموزان بیان کنند و مشکلات هدایت تحصیلی باید شناسایی و رفع شود.
 
حسینی اظهارداشت: ۷۰ درصد ورودی ها به مراکز فنی و حرفه ای برای کسب مهارت دارای مدرک کارشناسی و ارشد هستند و این برای کشور یک درد است.
 
   منبع:مهر
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.