خمین ؛

معرفی لوبیا قرمز جدید با ارزش افزوده بالا در خمین

رقم جدید لوبیا قرمز با ارزش افزوده بالا در خمین ،قطب تولید لوبیای کشورمعرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دری رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: رقم جدیدی از لوبیا قرمز با ارزش افزوده بالا در خمین معرفی شد که نسبت به رقم رایج لوبیا   20 درصد افزایش عملکردو 400کیلو گرم افزایش  محصول در هر هکتار را دارد.

دری با بیان اینکه هیچ نوع لوبیا قرمز قابلیت رقابت با این رقم جدید را ندارد و کشت این نوع جدید جایگزین مناسبی برای ارقام دیگر است افزود:پیش بینی می شود در صورتی که رقم جدید در 10 هزار هکتار معادل 10 درصد از سطح مزارع لوبیای کشورکشت شود، در یک دوره هفت ساله 720 میلیارد ریال درآمد بیشتر عاید بهره برداران می شود .

وی اضافه کرد: این رقم جدید حاصل دستاورد 10 ساله محققان استان مرکزی در ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین است ودر فرآیند آزمایشگاهی این طرح تحقیقاتی محققان پنج استان زنجان، آذربایجان شرقی، لرستان، چهارمحال بختیاری و فارس همکاری کردند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد: این نوع لوبیا قرمز جدید با ویژگی های رشد نامحدود ایستاده،جزء انواع لوبیاهای دانه متوسط از نظر عملکرد در واحد سطح، کیفیت، فرم بوته، بازارپسند و‌ مقاومت به خشکی است که بهترین نوع لوبیا قرمز ایران شناخته شد.

خمین قطب تولید لوبیای کشور است وایستگاه ملی تحقیقات لوبیای ایران با 127 طرح تحقیقی دستاورد های خوبی در تولید ارقام جدید لوبیا داشته است.

انتهای پیام / ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.