گزارش/

شناسایی قاچاقچیان کالا در مبادی مرزی با سامانه بومی بازرسی کانتینری/ صرفه‌جویی 30 میلیون دلاری سازه نزسا برای کشور + فیلم

سامانه بازرسی خودروهای سبک نیز به منظور بازرسی خودروهای سواری در مبادی ورود کشور بدون توقف خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد که این دستگاه در سال بیش از 5 میلیون دلار میلیون صرفه جویی را برای کشور به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقتصاد مقاومتی از مهمترین نکاتی است که برای گسترش قدرت اقتصادی باید در نظر گرفته شود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه فرمودند: برخی اجناس اساسی اگرچه در کشور تولید نمی‌شوند اما قابلیت تولید را دارند، بنابراین باید با رفع موانع و تولید آنها، از وارداتشان به کشور جلوگیری کرد.
 
"جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق" به عنوان یکی از الزاماتی بود که رهبر انقلاب اسلامی در تقویت تولید ملی برشمردند و تأکید کردند: واردات کالاهایی که در داخل به اندازه کافی تولید می‌شوند، باید حرام شرعی و قانونی شناخته شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آمارهای بالایی که در خصوص قاچاق کالا به کشور مطرح می‌شود، برخورد قاطع و اساسی با این پدیده بسیار مخرب را در گروی مبارزه با باندهای قاچاق دانستند و افزودند: حجم عمده قاچاق از مبادی رسمی و مناطق آزاد وارد کشور می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتقاد از کج‌فهمی در مبارزه با قاچاق و برخورد با مغازه‌داران خُرد و یا برخی مرزنشینان که امرار معاش مختصری از طریق جابجایی کالا دارند، افزودند: منظور از مبارزه با قاچاق اینگونه موارد نیست، بلکه باید با باندهای قاچاق برخورد شود.
 
در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و در راستای تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه جدی با قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور، برای اولین بار تولید بومی سامانه‌های بازرسی کانتینری صورت گرفت.


 
 
شناسایی قاچاقچیان کالا در مبادی مرزی با سامانه بومی بازرسی کانتینری/صرفه جویی 30  میلیون دلاری سازه نزسا برای کشور + مشخصات و تصاویر 
 
 
این سامانه با همت متخصصین جوان و بسیجی سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه و شرکت صنایع الکترواپتیک صا ایران با بکاری گیری ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و ساخته شده است.

همچنین در کنار این سامانه از خط تولید بومی سامانه‌های بازرسی خودروهای سبک، سامانه‌های بازرسی بار مسافر و سامانه تصویربرداری از کف خودرو رونمایی گردید.

سامانه بازرسی کانتینر و کامیون با قابلیت تصویربرداری پرسرعت و به صورت آنی از کامیون‌ها و کانتینرها و نمایش محتویات بار به اپراتور، امکان بازرسی و کنترل کالاها را بدون باز کردن کانتینرها و در کمترین زمان ممکن فراهم می‌نماید. از مزایای این دستگاه نسبت به نمونه مشابه خارجی هزینه تولید پایین‌تر و خدمات پس از فروش داخلی آن می‌باشد از قابلیت‌های دیگر این سامانه، امکان اتصال به سامانه‌های بازرسی گمرکی را دارد.
 

 
 
 
 
شناسایی قاچاقچیان کالا در مبادی مرزی با سامانه بومی بازرسی کانتینری/صرفه جویی 30  میلیون دلاری سازه نزسا برای کشور + مشخصات و تصاویر 
 
شناسایی قاچاقچیان کالا در مبادی مرزی با سامانه بومی بازرسی کانتینری/صرفه جویی 30  میلیون دلاری سازه نزسا برای کشور + مشخصات و تصاویر 
 

با توجه به هزینه‌ تولید هر دستگاه نسبت به نمونه مشابه خارجی و با توجه به نیاز گمرک به استفاده از این سامانه‌ها و همچنین با در نظر گرفتن هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری نمونه‌های خارجی، تولید داخلی آنها موجب صرفه‌جویی ارزی سالانه حداقل 30 میلیون دلار خواهد شد.

سامانه بازرسی خودروهای سبک نیز به منظور بازرسی خودروهای سواری در مبادی ورود کشور بدون توقف خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه با قابلیت عبور خودرها با سرعت 5 تا 20 کیلومتر در ساعت و یا حداکثر 5 تن وزن امکان اسکن حداقل 200 خودرو در ساعت را ایجاد می‌نماید. با توجه با نیاز سالانه کشور به این سامانه و هزینه تولید آن، صرفه‌جویی ارزی تولید داخلی این سامانه در سال معادل 5 میلیون دلار می‌باشد.

سامانه بازرسی بار مسافر نیز که به منظور بازرسی بار همراه مسافر در فرودگاه‌ها و سایر مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد در کلاس‌های مختلف 6040، 8585، 100100، 180180 در کشور تولید می‌گردد و قابلیت تامین نیاز کشور را دارد. این سامانه نیز با توجه به کاربرد گسترده آن و خدمات پس از فروش داخلی می‌تواند سبب صرفه‌جویی ارز بالایی گردد. یک تعدادی از سامانه بازرسی خودروهای سبک در برخی از مناطق عملیاتی نیروی زمینی سپاه و مناطق آزاد تجاری در حال بهره برداری می باشد.
 
 
شناسایی قاچاقچیان کالا در مبادی مرزی با سامانه بومی بازرسی کانتینری/صرفه جویی 30  میلیون دلاری سازه نزسا برای کشور + مشخصات و تصاویر 

سردار امامیان رئیس جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه در گفتگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سامانه کنترل قاچاق‌های کانتینری اظهار داشت: در حوزه تکنولوژی با کمک جوانان کشورمان می‌توانیم گام‌های بلندی را برداریم.
 
وی با اشاره به اینکه ما نیاز به سامانه‌ کمکی بازرسی برای بعضی از مناطق بزرگ کشور داریم، عنوان داشت:‌ ما با استفاده از این سامانه‌ها می‌توانیم خودروهای سبک همچون وانت و ون را که در مبادی ورودی کشور تردد می‌کنند بدون نیاز به بازرسی کنترل کنیم.
 
رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه ما با استفاده از این تکنولوژی مرزها را به خوبی پوشش می‌دهیم یادآورشد: ‌این سامانه می‌تواند از قاچاق در مرزها به صورت موثر جلوگیری کند.
 
سردار امامیان تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و این سامانه می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
 
وی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال 94 شروع به طراحی و ساخت سامانه‌های بازرسی کردیم ودر ابتدای سال 95 این سامانه آزمایشات لازم را با موفقیت پشت سر گذاشت. در اواخر سال 95 تمام موضوعات مربوط به طراحی و ساخت را به پایان رساندیم و در سال 96 از این سامانه رونمایی کردیم.
 
رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با برشمردن خصوصیات سامانه کنترل قاچاق کانتینری عنوان داشت: هزینه تولید پایین و خدمات پس از فروش بالا از ویژگی‌های این سامانه است. همچنین از ویژگی‌های سامانه کنترل قاچاق کانتینری می‌توان به تصویرداری با سرعت بالا که امکان بازرسی را با کمترین زمان فراهم می‌کند اشاره کرد.
 
سردار امامیان با بیان اینکه هزینه تولید هر دستگاه نسبت به نمونه خارجی در گمرکات بسیار پایین‌تر است، یادآورشد: این دستگاه می‌تواند سالیانه 30 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را به همراه داشته باشد.  
 
وی درپایان با اشاره به اهمیت این دستگاه در ایجاد اشتغال داخلی گفت: با راه‌اندازی خط تولید این دستگاه می‌توان سالیانه 2 هزار و 700 نفر را مشغول به کار کرد.

یکی از دستاوردهای تولید بومی این سامانه‌ها، طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار بومی می‌باشد که امکان دسترسی به اطلاعات را توسط شرکت‌های خارجی از بین می‌برد.

با راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از این سامانه، ایجاد اشتغال در سطوح مختلف طراحی، ساخت و کاربری به طور مستقیم و غیرمستقیم 2700 نفر خواهد بود.  

گزارش از محمد زرچینی   


برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار