زنجان؛

ایجاد چند خط اعتباری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از ایجاد چند خط اعتباری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استانخبرداد.

ایجاد چند خط اعتباری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ جعفری با اعلام این خبر افزود : 45 میلیارد تومان در سال گذشته برای خرید ادوات کشاورزی در نظر گرفته شد که ۴۹ دستگاه کمباین پرداخت هزینه شده است که به مرور وارد استان خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش تولیدات گندم استان طی سال های ۹۲ تا ۹۵ ، گفت: تولید ۱۶۸ هزار تنی گندم در سال ۹۲ به ۳۵۲ هزار تن در سال ۹۵ رسیده است. همچنین تولیدات دامی استان شامل ۳۴۳ طرح از سال ۹۲ تا کنون به بهره برداری رسیده یک هزار شغل را ایجاد کرده است. در این راستا سالانه ۱۶ هزار و ۸۹ تن محصولات دامی در استان تولید می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به پیش بینی ۴۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای آبیاری نوین کشاورزی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال جذب و توزیع شده و در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان دولت از محل اعتبارات آبیاری نوین کشاورزی و توسعه باغات اراضی شیبدار به استان تخصیص داده است .

جعفری با بیان اینکه سال گذشته 2 هزارو 900 هکتار اراضی کشاورزی زنجان مجهز به سیستم نوین آبیاری شد،افزود: 80 هزارهکتار از زمینهای کشاورزی استان زنجان قابلیت تجهیز به شبکه آبیاری نوین رادارد.

با تأکید براینکه صرفه جویی درمصرف آب اصلی ترین هدف اجرای این طرح است،خاطر نشان کرد: برای تجهیز هر هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری «قطره ای» و «تیپ» 70 میلیون ریال و هرهکتارآبیاری بارانی نیز 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دراختیار متقاضیان قرار می گیرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.