سیستان وبلوچستان

سرمایه گذاری ترکیه برای راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی دراستان

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه با مشارکت بانک جهانی نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 880 مگاوات در استان احداث می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،ماندانا زنگنه  مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری اظهار داشت: میزان این سرمایه گذاری بیش از 700 میلیون یورو ( 2 هزار و 800 میلیارد تومان ) است که در مدت سه سال در محدوده سه راهی دشتک ساخته خواهد شد.

زنگنه با بیان اینکه این طرح بزرگ یکی از 6 مجوز سرمایه گذاری خارجی درسیستان و بلوچستان است گفت: این استان با اخذ 6 مجوز سرمایه گذاری خارجی به مبلغ بیش از هزار و 300 میلیون دلار مقام سوم جذب سرمایه گذاری خارجی کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: مجوزهای سرمایه گذاری خارجی صادر شده برای استان در زمینه طرحهای تولید فولاد، نیروگاه های سیکل ترکیبی، خورشیدی و بادی و بسته بندی آب آشامیدنی از کشورهای آلمان، امارات، ترکیه، ایتالیا و افغانستان است.

وی با اشاره به محدوده این مناطق اظهار داشت: سه زون انرژی شامل میل نادر و رامشار برای انرژی بادی به ترتیب به گستره 10 هزار هکتار و 150 هکتار و محدوده گراغه با گستره هزار هکتار برای انرژی خورشیدی مشخص شده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: مشخص شدن این زون های انرژی فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده به طوری که استعلامات به راحتی انجام می شود و واگذاری زمین در این مناطق بلامانع است.

سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه ها به ویژه انرژی های تجدید پذیر توانمندی و ظرفیت های بسیار ایده آلی دارد که قرار گرفتن در مسیر بادهای پر قدرت سیستان و انرژی تابشی خورشید با بیش از 6 کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، گوشه ای از سرازیر شدن نعمات خدادادی بر این سرزمین است که با بهره گیری از آنها می توان بهترین شرایط را در منطقه به وجود آورد.

مطالعات نشان داده که سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه فلات سیستان بالاترین پتانسیل استفاده از انرژی باد را داراست از این رو شواهد تاریخی نشان دهنده بهره برداری گذشتگان از این انرژی لایزال در مناطق روستایی باستانی منطقه است که هنوز آثاری از آن موجود است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي آذري
۱۲:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
سلام
مراقب داعش پروري تركيه باشيد
آخرین اخبار