جاسوسی از حریم خصوصی و اخاذی یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از رسیدگی به پرونده‌ای خبر داد که در آن از زندگی خصوصی و شخصی فردی فیلم تهیه کرده و قصد اخاذی داشتند.

جاسوسی از حریم خصوصی و اخاذی یک میلیارد و پانصد میلیون ریالیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسنوند در این‌باره گفت‌: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت که افرادی با تهیه فیلم از حریم خصوصی وی اقدام به تهدید و اخاذی  به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال کرده و این امر موجب سلب آسایش و آبروریزی برای خانواده‌ام شده است لذا خواستار رسیدگی به پرونده می‌باشم.
 
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع  و تاکید مقام قضایی، ‌پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفته و افراد مظنون که اقدام به ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی جهت اخاذی کرده بودند با اقدامات فنی ‌و شگردهای پلیسی شناسایی شدند.
 
این مقام انتظامی ادامه داد‌: پس از شناسایی مظنونین اکیپی به مخفیگاه آنها وارد شده  و کلیه سیستم‌های موبایلی‌، مخابراتی و رایانه‌ایی آنها ضبط شده و متهمین جهت تکمیل پرونده و با هماهنگی مقام قضایی به این یگان دلالت داده شدند.
 
وی در ادامه گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته‌ و با توجه به ادله و مستندات اکتشافی از سیستم‌های به دست آمده فرد مذکور به بزه انتسابی معترف گردید و انگیزه خود از انجام این عمل‌، اخاذی عنوان نمود.
 
رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان گفت: هموطنان می‌بایست همواره در فضای مجازی رعایت نکات امنیتی و پیکربندی تجهیزات و نرم افزارهای ضدبدافزار و جاسوس افزار را در اولویت قرار داده‌ و تا حد امکان آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند تا خدایی نکرده مشکلی برایشان پیش نیاید.
برچسب ها: پلیس فتا ، اخاذی ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار