ضرورت کاهش تنوع در مدارس دولتی / بهبود روند نظارت بر مدارس غیر‌دولتی در قانون جدید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تنوع مدارس غیر‌دولتی گفت: مدارس غیر‌دولتی با توجه به قانون جدید آن از نظر نظارت‌ها بهبود پیدا کرده است.

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بحث تنوع مدارس و تأثیر آن در نظام تعلم و تربیت عنوان کرد: وجود تنوع در مدارس عدالت آموزشی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: مدارس نباید در دسته‌بندی‌های مختلف قرار گیرند چراکه این مسئله در کیفیت آموزشی تأثیر گذاشته و تبعیض آموزشی خوشایند‌ نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: مدارس دولتی باید از نظر آموزشی تقویت شوند و تنوع موجود در این نوع مدارس کاسته شود چراکه ممکن است در غیر این صورت دانش‌آموزان در شرایط مناسب آموزشی با افت تحصیلی و حتی ترک تحصیل مواجه شوند بنابراین بهترین راهکار‌ برای جلوگیری از این مشکلات کاهش تنوع و افزایش کیفیت در روند تعلیم و تربیت است.

وی گفت: تغییر رویکرد در روند سطح‌‌بندی مدارس باید اتخاذ شود چراکه قشر عظیم جامعه مدارس عادی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند و وجود سطح‌بندی‌های مختلف در این نوع مدارس درست نیست.

عباسی در مورد وجود مدارس غیر‌دولتی اظهار کرد: این مدارس دارای اساسنامه‌ هستند و علاوه بر کمک به امر آموزش و تعلیم و تربیت از نظر مسائل اقتصادی در آموزش و پرورش نقش بسزایی دارند.

وی افزود: روند فعالیت در مدارس غیر‌دولتی و سرمایه‌گذاری در آن ضابطه‌‌مند بوده و قانون جدید مربوط به این مدارس باعث بهبود امر نظارت و تنظیم قوانین و مقررات شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پروين عنبري
۱۹:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
سلام خداقوّت !اگرامکان کپي براي مطالب مهم وکاربردي بود ،خيلي خوب مي شد.شايد من بي اطلاع هستم .چون سؤال کسي که نماز نمي خواندکافراست؟جالب بود،وارسال براي آشناياني که نماز نمي خوانند ،شايد تلنگري بود.متشکّرم.
آخرین اخبار