استان نیمروز افغانستان به چابهار وصل می‌شود

رئیس جمهوری افغانستان گفت که استان نیمروز به چابهار وصل خواهد شد و با این اتصال، تغییر قابل ملاحظه ای در توسعه اقتصادی منطقه به وجود خواهد آمد.

استان نیمروز افغانستان به چابهار وصل می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمد اشرف غنی» روز جمعه در نیمروز پس از شرکت در آئین امضای قرارداد ساخت فاز سوم سد «کمال خان» در جمع اقشار مختلف مردم، نخبگان و مسئولان این استان، گفت که زمان ساخت سدها در هر نقطه ای از افغانستان فرارسیده و در این زمینه اراده قاطع داریم.

رئیس جمهوری افغانستان، موقعیت جغرافیائی این کشور را راهبردی دانست و گفت که افغانستان به آسیای مرکزی، جنوبی و اروپا متصل است و همه دروازه ها به روی این کشور باز می باشد. 

وی افزود که رفاه مردم در همکاری های منطقه ای تأمین میی شود و هر دستی که برای همکاری دراز شود، ما آن را می فشاریم.

رئیس جمهوری افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود به زنان نیمروز اطمینان داد که با آغاز برنامه های توانمندسازی زنان و میثاق شهروندی در این استان، مشکلات آنان بهتر بررسی و راه حل های آن، جست و جو خواهد شد. 

وی گفت که باید در برابر خشونت علیه زنان مبارزه شود؛ زیرا این پدیده در فرهنگ اسلامی ما جائی ندارد.

اشرف غنی با اشاره به این که «آمار دقیقی از جمعیت افغانستان وجود ندارد»، از تمامی شهروندان کشور خواست که با آغاز اجرای طرح توزیع شناسنامه های الکترونیکی، شناسنامه دریافت کنند تا آمار واقعی جمعیت به ثبت برسد.

«بازمحمد ناصر»، رئیس شورای استان نیمروز در این مراسم از رئیس جمهوری افغانستان برای شرکت در آئین امضای قرارداد ساخت فاز سوم سد کمال خان تشکر کرد و گفت که مردم این منطقه از خون خود برای تکمیل این طرح مایه خواهند گذاشت.

وی، در عین حال گزارشی از قتل های زنجیره ای در نیمروز و پیشنهاد اعزام هیاتی برای بررسی وضعیت امنیتی این استان به رئیس جمهوری ارایه کرد.

رئیس جمهوری افغانستان در سخنان خود با پیشنهاد رئیس شورای استان نیمروز موافقت کرد و گفت که یک هیات امنیتی برای بررسی به ویژه قتل ها و جرائم به این استان اعزام خواهد شد.

اشرف غنی، همچنین در سفر یک روزه به استان نیمروز، در نشست امنیتی این استان حضور یافت و پس از استماع گزارش مسئولان، از تلاش ها، قربانی ها و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ستایش کرد و به مسئولان امنیتی دستور داد تا اجازۀ تحرک به دشمنان مردم را ندهند.

رئیس جمهوری افغانستان شامگاه جمعه به کابل بازگشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.