«پیاده‌روی خانوادگی» با حضور وزیربهداشت در اولین روز از هفته سلامت+تصاویر

مراسم پیاده روی خانوادگی، همزمان با اولین روز از هفته سلامت با حضور وزیر بهداشت، معاونین، مدیران، کارشناسان و کارکنان این وزارتخانه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم ورزش همگانی به مناسبت هفته سلامت در مجموعه ورزشی انقلاب با اشاره به اهمیت ورزش اظهار داشت: ورزش برای مردم به خصوص برای سنین میانسالی بسیار اهمیت دارد. من سالی یک بار فشار و قند خونم را اندازه گیری می‌کن.
 
«پیاده‌روی خانوادگی» با حضور وزیربهداشت در اولین روز از هفته سلامت+تصاویر 
 
وی بیان کرد: ورزش کردن با توجه به این سبک زندگی امروزی اهمیتش دو چندان است و من توصیه می‌کنم همه آحاد جامعه ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: امروز بیماری‌های اعصاب و روان یکی از مشکلات بهداشتی جامعه است و گرفتاری‌هایی را برای مردم به وجود آورده است.
 
وی با بیان اینکه ورزش علاوه بر جسم به سلامت روحی مردم نیز کمک می‌کند، افزود: امروزه خوشبختانه مردم توجه بیشتری به سلامتی‌شان دارند و به نظرم باید به پیشگیری بیشتر از درمان اهمیت داده شود.
 
«پیاده‌روی خانوادگی» با حضور وزیربهداشت در اولین روز از هفته سلامت+تصاویر 
 
هاشمی عنوان کرد: برخی‌ها ابتلا به بیماری را یک توهم می‌دانند و من باید بگویم افراد هر چه بیشتر پیشگیری کنند زندگی سالم‌تری خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه میانگین عمر مردم ایران ۷۶ سال است، تصریح کرد: مردم ایران معمولا ۱۲ سال آخر عمر را دچار استخوان درد، کمر درد و زانو درد می‌شوند و به نوعی این سال‌های آخر را با معلولیت سپری می‌کنند.
 
هاشمی تاکید کرد: ورزش کردن سبب طول عمر و سلامتی می‌شود و اگر بخواهیم در سال‌های آخر عمرمان علیل نشویم باید ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.
 
«پیاده‌روی خانوادگی» با حضور وزیربهداشت در اولین روز از هفته سلامت+تصاویر 
 
وی عنوان کرد: ورزش به سلامتی و نشاط کمک می‌کند و من از مردم ایران به خاطر اینکه در راهپیمایی‌های همگانی شرکت می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
هاشمی متذکر شد: ۵۰ درصد از مردم دچار اضافه وزن، کبد چرب، فشار خون و دیابت هستند که درمان اصلی‌اش پیاده روی و نرمش است.
 
وی ادامه داد: من قند و فشار خونم را سالی یکبار اندازه گیری می‌کنم که البته باید سالی دوبار این کار انجام شود و خوشبختانه فعلا همه چیز خوب است.
 
وی گفت: دانش آموزان باید روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کنند که خوشبختانه در این سنین جنب و جوش بچه‌ها خوب است و والدین باید این مساله را فرهنگ سازی کنند.
 
«پیاده‌روی خانوادگی» با حضور وزیربهداشت در اولین روز از هفته سلامت+تصاویر 
 
همزمان با این مراسم در تهران، پیاده روی خانوادگی بطور همزمان در بوستان های بزرگ شهرهای مختلف کشور در اولین روز از هفته سلامت با شعار " تحرک بدنی، تفریحات سالم ، فعالیت گروهی برگزار می شود.

گفتنی است؛ هفته سلامت سال 96 با شعار " زندگی سالم با نشاط و امید" از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می شود. برگزار می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد شرافت
۱۹:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
شعار سازمان جهانی WHO در سال 2017 میلادی سال 1396 شمسی( زندگی سالم وبا نشاط)

شهرتهران در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس روز جمعه اول اردیبهشت شروع شد
دوستاران آوای طبیعت استان تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما از وزیر بهداشت خیلی جلوتریم ما هر روز فشار خونمون رو اندازه میگیریم!!آخه همه ش سر درد داریم همیشه زیر نه هست فشار عصبی ناشی از بیکاری علت اصلیشه
آخرین اخبار