رویترز خبر داد؛

تمدید توافق کاهش تولید توسط اوپک

عربستان و کویت پیام روشنی ارسال کرده اند مبنی بر اینکه اوپک قصد دارد توافق کاهش تولید را در نیمه دوم امسال نیز تمدید کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عربستان و کویت پیام روشنی ارسال کرده اند مبنی بر اینکه اوپک قصد دارد توافق کاهش تولید را در نیمه دوم امسال نیز تمدید کند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت، این اجماع در بین تولید کنندگان نفت در حال شکل گیری است که توافق کاهش تولید که از ماه ژانویه آغاز شده، باید پس از شش ماهه نخست سال تمدید شود.

فالح در کنفرانسی در امارات گفت: «این اجماع در حال شکل گیری است، اما هنوز تکمیل نشده است.»

اسام المرزوق، وزیر نفت کویت نیز گفت، انتظار دارد توافق کاهش تولید تمدید شود.

المرزوق افزود: «روسیه به صورت مقدماتی در این اجماع حضور دارد... تبعیت روسیه بسیار خوب بوده است.»

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک خاطر نشان کرد که مرزوق ریاست کمیته ای را بر عهده دارد که میزان تبعیت کشورها را بررسی می کند. وی افزود: «این مهم است که وزیر نفت کویت به صورت علنی این موضوع (تمدید توافق) را مطرح کرده است.»

اوپک تمایل دارد که تولید کنندگان غیرعضو این سازمان نقش وعده داده شده خود در حمایت از کاهش تولید را ایفا نمایند. این توافق موجب ترمیم قیمت نفت و رسیدن آن از زیر 30 دلار به 53 دلار شده است.

منابع آگاه در اوپک گفتند، یک ارزیابی داخلی نشان می دهد که اگر تولید کنندگان نتوانند توافق را تمدید کنند، قیمت نفت ممکن است به حدود 30 تا 40 دلار برسد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار