معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی/ کشف آنتی بیوتیک جدید از بزرگ‌ترین مارمولک جهان

حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی، حضور ۱۸ تیم طراحی هواپیمای بدون سرنشین در نمایشگاه دانشگاه شریف از اخبار مهم معاونت در هفته گذشته است

معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی، حضور ۱۸ تیم طراحی هواپیمای بدون سرنشین در نمایشگاه دانشگاه شریف، کشف آنتی بیوتیک جدید از بزرگ‌ترین مارمولک جهان، دستاوردهای پارک فناوری دانشگاه تهران به نمایش گذاشته می‌شود از جمله اخبار مهم معاونت در هفته گذشته است.

حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی
رضا رنجبر معاون ستاد هوایی و توسعه هوا‌نوردی معاونت علمی و فناوری گفت: با توجه به اهمیت توسعه فناوری هوایی، مسئولان سعی در ارتقای فناوری پهبا‌د با هدف تجاری سازی این حوزه انجام داده اند.

وی بیان کرد: معاونت علمی فناوری از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی بر طبق سند جامع هوافضایی کشور حمایت همه جانبه انجام می‌دهد و این کار در جهت توسعه صنعت تجاری پهبا‌د صورت گرفته است.

معاون ستاد هوایی و توسعه هوا‌نوردی معاونت علمی و فناوری عنوان کرد: توسعه و تقویت شبکه علمی کشور در قالب تجاری‌سازی، آموزش خط مشی به دانشجویان و حمایت از شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان فعال در هوانوردی و به خصوص پهباد از جمله اهداف برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: از دیگر اهداف این مسابقات حمایت از هواپیماهای بدون سرنشین در کلاس‌های مختلف است.

رنجبر تصریح کرد: سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان در حوزه پهباد و تمرکز بر صنعت حوزه هوا‌نوردی از جمله دیگر اهداف مهم این مسابقات محسوب می‌شود.

وی گفت: در سال آینده این شبکه پهباد به حوزه هوانوردی کشور متصل می‌شود.

حضور ۱۸ تیم طراحی هواپیمای بدون سرنشین در نمایشگاه دانشگاه شریف
محمد‌باقر ملائک استاد دانشگاه شریف گفت: در بحث هواپیما‌های بدون سرنشین تا به امروز این حوزه بطور کامل بومی‌سازی نشده و هیچ لزومی بر بومی سازی کامل این حوزه دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: تولید صفر تا ۱۰۰ هواپیما‌های بدون سرنشین امکان‌پذیر نبوده و هیچ احتیاجی به انجام این کار در کشور نیست.

دبیر همایش طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین عنوان کرد: باید صنعت ساخت هواپیمای بدون سرنشین از رشد بیشتری برخوردار شود و با ایجاد یک قرار‌گاهی کارهای طراحی، ساخت و دیگر مسائل در مورد هواپیمای بدون سرنشین مطرح و مشکلات مختلف برطرف شود.

وی تأکید کرد: هواپیمای بدون سرنشین با مأموریت کنترل مرز‌ها و نظارت بر جنگل‌ها می‌تواند در کشور طراحی شود و ما این کار را در قالب این مسابقات انجام دهیم.

ملائک گفت: در مرحله اول ۵۰ تیم به این دوره از مسابقات راه پیدا کرده که از این تعداد ۳۰ تیم وارد مرحله طراحی و ساخت شده‌اند و در نهایت ۱۸ تیم در این نمایشگاه حضور دارند.

کشف آنتی بیوتیک جدید از بزرگ‌ترین مارمولک جهان
در آزمایشی که با این دارو بر روی موش‌های آزمایشگاهی صورت گرفته است، این دارو توانسته با شکستن غشای باکتری‌ها، آن‌ها را نابود کند؛ لذا باور بر این است که می‌تواند ویروس‌های «استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین» و «پسودوموناس آئروژینوزا» را که هر سال جان هزاران نفر از مردم را می‌گیرد، شکست دهد.

اژدهای کومودو یک گونه بزرگ مارمولک است که در جزایر کومودو، رینکا، گیلی موتانگ، پادار و فلورس در کشور اندونزی یافت می‌شود. اینگونه که به تیره بزمجه ایان تعلق دارد، بزرگ‌ترین گونه بزمجه است که در موارد نادری تا ۳ متر هم رشد می‌کند و وزن آن به حدود ۷۰۰ کیلوگرم نیز می‌رسد

دستاوردهای پارک فناوری دانشگاه تهران به نمایش گذاشته می‌شود
نمایشگاه یک روزه دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ همزمان با دوازدهمین نشست سران انجمن آسیایی پارک‌های علمی (ASPA) و با حضور و مشارکت جمعی از شخصیت‌های دانشگاهی و مدیران علمی و صنعتی کشور، سرمایه گذاران، مشاوران تخصصی، مدیران و کارشناسان واحدهای فناور برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه بالغ بر ۳۰ شرکت و هسته فناور همراه با واحدهای تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خدمات و دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

عکس روز ناسا از منظره‌ای حیرت انگیز/ درخشش در تاریکی شب
موج‌ها به دلیل وجود نوع خاصی از پلانکتون هایی که از خود نور ساطع می‌کنند به رنگ آبی می‌درخشند. کمی بالاتر لایه‌ای از ابر، آسمان نزدیک به افق را کاملا پوشانده است. بالاتر از ابر‌ها و در مرکز عکس سیاره پرنور زهره دیده می‌شود. اگر کمی دقت کنید، حوالی زهره یک نوار محو نورانی می‌بینید که به صورت قطری به سمت بالا و چپ ادامه پیدا کرده است.

این نوار پهن نورانی چیزی نیست جز نور دایره البروجی، این پدیده زمانی دیده می‌شود که نور خورشید به گرد و غبار موجود در صفحه‌ی منظومه شمسی می‌خورد و بازتاب می‌شود. بقیه اجرام درخشان در آسمان ستارگان پرنوری هستند که معمولا کمتر از ۱۰۰ سال نوری با ما فاصله دارند. در کنار زهره، اما نوار راه شیری خودنمایی می‌کند که آن هم از افق شروع می‌شود و به صورت قطری به سمت بالا راست عکس می‌رود.

فروش «دستگاه شنود تقلب در امتحانات»؛ ۲۰۰ هزار تومان!
پیشرفت فناوری مانند شمشیر دو لبه‌ای است که نشان می‌دهد همیشه از آن در گسترش دانش بشر استفاده نمی‌شود. گسترش فروش گجت هایی که برای تقلب در امتحانات به کار می‌روند، نمونه‌ای از این امر است.

این روند تا آنجا پیش رفته که منجر به اعتراض نیل کارمایکل، مدیر کمیته آموزش در انگلیس شده است.

براساس شواهد موجود دانش آموزان و دانشجویان متقلب با استفاده از دستگاه‌های شنود کوچکی که در وب سایت آمازون فروخته می‌شود و فقط ۵۰ پوند قیمت دارد، در امتحانات تقلب می‌کنند.

کافی است فرد یک هدفون بی سیم را در گوش خود قرار دهد و آن را به تلفن همراه یا دستگاه mp ۳ پلیر متصل کند تا بتواند پاسخ برخی از سوالات امتحانی را یادآوری کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار