اسد: غرب و آمریکا از تحقیق درباره ماجرای دروغین خان شیخون هراس دارند

رئیس‌جمهور سوریه گفت غرب و آمریکا از بیم آن که داستان ساختگی‌شان درباره ماجرای شیمیایی ادلب برملا شود، از ورود هرگونه گروه تحقیق به سوریه جلوگیری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، رئیس‌جمهور سوریه می‌گوید غرب و آمریکا از تحقیقات مستقل دربارۀ انفجار شیمیایی اخیر در خان شیخون سوریه هراس دارند.

بشار اسد روز پنج‌شنبه (31 فروردین) در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت:«غرب و آمریکا از بیم آن‌ که داستان ساختگی و دروغین آن‌ها دربارۀ ماجرای خان شیخون برملا شود، از ورود هرگونه گروه تحقیق به سوریه برای تحقیق دربارۀ حادثۀ خان شیخون جلوگیری می‌کنند.»

وی تصریح کرد: «ما رسماً نامه‌ای به سازمان ملل فرستادیم و از آن‌ها خواستیم هیئتی را به منظور تحقیق و بررسی دربارۀ  آنچه در خان شیخون روی داد، اعزام کنند... البته تا این زمان آن‌ها پاسخی نداده‌اند، چراکه غرب و آمریکا از اعزام هر هیئتی جلوگیری کرده‌اند چون اگر آن‌ها بیایند، متوجه خواهند شد همۀ روایت‌های آن‌ها (غرب و امریکا) دربارۀ حادثۀ خان شیخون کذب و ساختگی و حملۀ متعاقب آمریکا به فرودگاه الشعیرات نوعی حملۀ پرچم دروغین بوده است.»

رئیس‌جمهور سوریه همچنین در مصاحبۀ اخیر خود دربارۀ اعزام گروه تحقیق به سوریه گفت: «من معتقدم تنها تماس و رایزنی که اکنون درباره اعزام گروه تحقیق به سوریه صورت می‌گیرد بین روسیه و برخی دیگر از کشورها است و ما تا این لحظه خبر مثبتی درباره ورود هیچ گروهی دریافت نکرده‌ایم.»

روز سه‌شنبه (15 فروردین) انفجار مشکوک شیمیایی شهر خان شیخون را در استان ادلب در شمال غرب سوریه لرزاند که در اثر آن دست‌کم 86 نفر کشته شدند.

معارضان و برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا، دولت سوریه را عامل این حمله شیمیایی دانستند.

این در حالی است که ارتش سوریه بلافاصله این اتهام را رد و تأکید کرد تاکنون در هیچ جایی از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار