در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خاک ایران در کشورهای بیگانه/قاچاق خاک غیر قانونی است

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بر اساس قانون لایحه دولت و تلاشی که مجلس شورای اسلامی صورت داد در کارگروه منابع طبیعی هرگونه انتقال خاک به خارج از کشور غیرقانونی شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف باید برخورد جدی صورت گیرد.

شمس الله شریعت نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس قانون لایحه دولت و تلاشی که مجلس شورای اسلامی صورت داد در کارگروه منابع طبیعی هرگونه انتقال خاک به خارج از کشور غیرقانونی است و در صورت مشاهده تخلف، باید برخورد جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در مورد قاچاق خاک، بیان کرد: اگر ابتکار مدرک مستندی دارد، بهتر است به جای ارائه به رسانه‌ها به مجلس شورای اسلامی و مقامات مسئول مراجعه و منتقل کند و گزارش مستندی ارائه دهد تا به صورت قانونی با این پدیده برخورد شود.

شریعت نژاد با تأکید بر اینکه قاچاق خاک ضربه مهلکی به کشاورزی و باغداری در کشور وارد می‌کند، اظهار داشت: عواقب نامطلوب این پدیده در آینده مشخص می‌شود و  در صورت از دست دادن مواد اولیه و آلی خاک، دیگر منابعی برای تأمین محصولات کشور باقی نخواهد ماند.

وی تأکید کرد: هنوز مدرک رسمی و مستندی در مورد قاچاق خاک دریافت نکرده‌ایم اما در صورت اثبات قانونی این قضیه، ستاد مبارزه با قاچاق موظف است که برخورد جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت : بر اساس قانون اساسی در صورتیکه خاک از هرنقطه‌ای  برای استفاده در گلخانه‌ها و چمنزارها به نقطه دیگری در داخل منتقل شود، قاچاق محسوب نمی شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار