به مناسبت هفته سلامت؛

ایران بالاترین مصرف کننده لوازم آرایش در منطقه/ رودربایستی و تصمیم‌گیری‌های مسئولان در جان باختن مردم دخیل است

وزیر بهداشت با اشاره به این که ۲۷ درصد از مردم ایران مبتلا به فشار خون هستند، گفت: ۷۰ درصد ایرانی‌ها در سنین میانسالی دچار چاقی شکمی بوده و کسانی که به عنوان متولیان سلامت فعالیت می‌کنند باید خود عامل به فرهنگ تغذیه سالم باشند.

فشار خون در کمین 27 درصد مردم ایران است/  70 درصد ایرانی‌ها دچار چاقی شکمی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، در همایش تغذیه سالم سفیران سلامت که صبح امروز در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه از نظر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر دار در کشور شرایط خوبی نداریم که بخش عظیمی از این بیماری‌ها ثمره تکنولوژی جدید، وسایل ارتباط و آموزش‌های ناسالم خانواده‌ها است.
 
وی بیان کرد: رفتار حاکمان دولتی بر تغذیه جسم و سلامت روح روان جامعه خیلی موثر است بنابراین ارگان‌هایی مانند مجلس، دولت و قوه قضائیه علاوه بر امنیت در حوزه سلامت مردم نیز تاثیر گذار هستند به طوری که سلامت مردم حتی بیشتر از امنیت اهمیت دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه افرادی که در جامعه امنیت را برقرار می‌کنند باید سعی کنند حداقل بیماری (جسمی، روحی و روانی) تولید نکنند، تصریح کرد: باب گناه برای انسان باز است بنابراین می‌تواند اقدام به کارهای ناشایست و گناه آلود کند یا خود مراقبتی پیشه کند افراد می‌توانند معتاد به مصرف نمک، چربی و مواد قندی شوند یا می‌توانند عاد‌ت‌های پسندیده مانند کتاب خواندن را در خود اشائه دهند.
 
قاضی زاده هاشمی افزود: ۲۷ درصد از مردم ایران مبتلا به فشار خون هستند، همچنین برآورد می‌شود طی ۳۰ سال آینده ممکن است یک سوم از مردم ایران دچار دیابت شوند.
 
وی تاکید کرد: اگر در جامعه امروز خشونت را ترویج دهیم نسل‌ها طول می‌کشد تا رفتارسازی صحیح انجام شود اقدامی که هم اکنون در طرح تحول سلامت به عنوان سفیران سلامت در حال انجام است بسیار شایسته بوده و در این طرح وزارت آموزش و پرورش و بهداشت همکاری شایسته داشته‌اند.
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: ۷۰ درصد ایرانی‌ها در سنین میانسالی دچار چاقی شکمی هستند؛ من در سفری که دو روز گذشته به کشور عمان داشتم دیدم که یک کارشناس تغذیه ۱۳۰ کیلوگرم وزن داشت بنابراین کسانی که به عنوان متولیان سلامت فعالیت می‌کنند باید خود عامل به فرهنگ تغذیه سالم باشند.
 
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: خوشبختانه وزارت بهداشت کارهای خوبی در این دوره انجام داده است به طوری که ما ظرف ۳ سال و ۸ ماه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت، ۳ هزار آمبولانس و ۲۱ هزار تخت بیمارستانی را اضافه کردیم، بنابراین زیرساخت‌ها را خوب توسعه دادیم و باید فرهنگ مردم را تغییر دهیم؛ سالانه حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار نفر در ایران جان خود را از دست می‌دهند که در این امر رودربایستی‌ها و تردید در تصمیم گیری‌های مسئولان دولتی دخیل است ما باید مصرف نمک و روغن را کاهش دهیم که البته در این امر نانوایان همواره از این امر شکایت دارند گندم داخلی شل است و اگر به آن نمک نزنیم آن عمل نمی‌آید بنابراین باید کاری کنیم که واردات گندم در کشور صورت گیرد.
 
وی یادآور شد: امید ما به سفیران سلامت زیاد است و امیدواریم که بتوانیم مصرف نمک، روغن و شکر را در کشور کاهش دهیم و به امر تحرک فیزیکی و داشتن فعالیت بدنی اهمیت بدهیم متاسفانه مصرف لبنیات و شیر در ایران نسبت به کشورهای منطقه حداقل است و در مقایسه با کشورهای جهان میزان مصرف لبنیات در ایران حدود یک سوم آن کشور‌ها است، ولی در زمینه مصرف لوازم آرایشی رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌ایم.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۹:۰۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سالیان درازی است که این اپتقادات میشود که مصرف انرژی ولوازم ا رایشی بالا است.ایا شده فیلم مستندی از وضعیت واقعی دختران و زنان تولید کننده این لوازم تهیه و به جوانان و زنان خودمان نشان دهیم؟ایا فیلم مستندی از صرفه جویی انرژی در اروپا تهیه شده تا مردم درس بگیرند؟ همه اش انتقادات بی بو ولی خاصیت
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۴۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
جناب وزیر// چرا بیمارستانهای دولتی در اصفهان بیمه تکمیلی (بیمه ایران) را که یه اداره بیمه دولتی هست را قبول ندارن//و از بیمار پول میگیرن؟؟؟یعنی دولت خودش خودش را قبول نداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۰۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
ارایش بر خانمها//مثل اکسیزن میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سونامی سرطان که تا 10 سال آینده کشور را جا کن کرد بعد مسئولان به یاد تولیدات داخلی و کیفیت مواد غذایی و آلودگی هوایی و زیست محیطی می افتند که بر سلامت انسان تاثیر مستقیم دارد
-
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
ایکاش یک مرد پیدا میشد جلوی مصرف بی اندازه سموم وکود شیمیایی رو برای مواد غذایی میگرفت شاید کمی سرطان کم می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
کسی که معنی فقر را درک نکند به درد مردم نمی خورد.
Iran (Islamic Republic of)
اسکندر
۱۴:۳۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام خدمت آقای وزیر
ممنون از زحمات شما و اینکه اینقدر به فکر مردم هستید پدر بزرگمون به علت سکته مغزی بردیم بیمارستان میانه و اونجاپزشک متخصص داخلی مغز و اعصاب نداشتو پدر بزرگمو منتقل کردن به بیمارستان امام رضای تبریز در حالی که حالش توی شهرستان میانه خیلی بهتر بود و وقتی که به بیمارستان امام رضای تبریز بردیم دو روز و نیم بدون اینکه کار براش بکنن در اورژانس نگهش داشتن و حالا پس از گذشت چن روز حالش و خیم تر شده و به ما میگن پدربزرگم دیگه از دست داده امید وارم وزیر محتر م این نوشته من رو بخونه تا شاید بتونه به ما و آدمایی مثل ما که گرفتار چنین بیمارستان بی نظمی شدن بتونین کاری کنین .
-
محمد
۱۴:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
امیدوارم آقای دکتر هاشمی در دوره ریاست جمهوری بعدی همچنان عهده دار وزارت بهداشت شوند و پرتوان تر از قبل فعالیت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۵۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای وزیر بعضی از این فشار خون ها بخاطر توهین هاییه که این روزها بعضیها دارند می کنند
آخرین اخبار