ممنوعیت اکسان موبیل از انجام حفاری‌های نفتی در روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت اکسان موبیل اجازه همکاری با روسیه را نداد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "استیون منوچین"، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد این وزارتخانه هیچ استثنائی برای شرکت نفتی اکسان موبیل قائل نمی‌شود و مجوز فعالیت در روسیه را به آن نخواهد داد.

"رکس تیلرسون"، وزیر خارجه آمریکا، پیش از ورود به کاخ سفید به عنوان مدیر عامل شرکت نفتی اکسان موبیل فعالیت می‌کرد. به موجب تحریم‌های اعمالی دولت اوباما علیه روسیه، حفاری‌های نفتی اکسان موبیل در دریای سیاه مانند سایر شرکت‌های نفتی آمریکایی به حالت تعلیق درآمد. با این حال، اکسان موبیل از دولت جدید آمریکا درخواست کرد، این شرکت را از تحریم روسیه معاف کند تا به حفاری‌های نفتی خود در دریای سیاه ادامه دهد.

"منوچین" اعلام کرد پس از مشورت با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، وزارت خزانه‌داری متعهد شد به هیچ شرکت آمریکایی از جمله اکسان موبیل مجوز همکاری با روسیه را اعطا نکند.

آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه آنچه دخالت روسیه در امور داخلی اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور خوانده شد، مسکو را در سال 2014 مورد تحریم اقتصادی قرار دارند.

"الن جفرز"، سخنگوی اکسان موبیل، در واکنش به اظهارات "منوچین" گفت: ما موضع وزارت خزانه‌داری آمریکا را که پس از مشورت با رئیس جمهور اتخاذ شده است، درک می‌کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار