اصفهان؛

نصب و رونمایی از سردیس سهراب سپهری در مشهد اردهال کاشان

سردیس شاعر راز گل سرخ ، شاعر آب و آیینه در خورشید اردهال طی آیینی رونمایی شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این سردیس که ساخته حمید بابایی از هنرمندان مجسمه ساز کاشان است همزمان با مراسم سی هفتمین سالمرگ سهراب سپهری شاعر و نقاش پرآوزاه کاشانی (اول اردیبهشت)رونمایی می‌شود.

مصطفی جوادی مقدم، افزود: سردیس سهراب سپهری در مدت دو ماه با هزینه 20 میلیون تومان توسط مجتمع گردشگری خورشید اردهال ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه این سردیس 40 کیلوگرم وزن دارد، افزود: جنس آن از کامپوزیت و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه اردهال کاشان است.

به‌گفته‌وی،رونمایی از سردیس در مراسم سی و هفتمین سالگرد سهراب سپهری با حضور شاعران، مسوولان و نزدیکان سهراب سپهری برگزار شد تا یاد و خاطره این شاعر و نقاش کاشانی گرامی داشته شود.

جوادی مقدم، رونمایی از کتاب "تا شقایق هست زندگی باید کرد" نوشته علی ترابیان پور که ناشنیده هایی از زندگی سهراب سپهری و عرفان عملی در زندگی این شاعر و نقاشی کاشانی را از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت سهراب سپهری برشمرد و گفت:در این مراسم همچنین از تابلو نقاشی چهره سهراب سپهری که توسط هنرمند توان یاب فاطمه حمامیان نصر آبادی کشیده شده بود رونمایی شد.

وی، حضور خانواده سهراب سپهری و جمعی از شاعران، نویسندگان و علاقمندان به سهراب سپهری و همچنین مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را در این مراسم یادآورشد و گفت: شعر خوانی شاعران کشوری و نقل خاطرهخانواده و دوستان سهراب سپهری از دیگر برنامه‌های مراسم است.

به‌گفته‌وی، حضور حاضرین در مراسم بر سر مزار سهراب سپهری برنامه پایانی این آیین سالمرگ و بزرگداشت یاد و خاطره سهراب سپهری است.

شایان ذکر است :آیین بز رگداشت و سی و هفتمین سالمرگ سهراب سپهری همراه با یاد و نام سعدی شیرازی ساعت 16 تا 20 روز جمعه اول اردیبهشت ماه در مجتمع گردشگری خورشید اردهال برگزارشد

سهراب سپهري متولدچهارم دي ماه سال 1307 شمسي است که اولین مجموعه شعر او با نام مرگ رنگ سال 1330 منتشر شد.

زندگی خواب‌ها ، آوار آفتاب، صدای پای آب، شرق اندوه ، حجم سبز ، ما هیچ ما نگاه ، در کنار چمن و هشت کتاب از آثار این شاعر کاشانی است.

سهراب سپهری اول اردیبهشت‌ سال 1359بدرود حيات گفت و در جوار امامزاده سلطان علي‌محمد باقر (ع) واقع در مشهد اردهال كاشان در صحن شرقي امامزاده معروف به صحن سردار به خاك سپرده شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.