درخت‌کاری بسیجیان بوشهری در خوزستان

مدیر سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: امروز در بحث ریزگرد ها باید با همان روحیه جهادی هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کنیم تا بتوانیم نسبت به برطرف کردن این معضل طبیعی امیدوار باشیم.

درخت‌کاری بسیجیان بوشهری در خوزستان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ذوالفقار عباسی‌فر صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از معضلات مردم در جنوب کشور و به ویژه استان خوزستان مسئله ریزگردها است که مردم این سرزمین را که مهد مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی است دچار مشکل کرده است، اظهار داشت: منشا قریب به 40 درصد از معضل ریزگردها در کشور است و بخش عمده‌ای از این عوامل در استان خوزستان است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به اینکه در اواخر سال گذشته و در پی بارش باران و پدیده ریزگردها مشکلاتی برای مردم خوزستان به‌وجود آمد، افزود: با وقوع این مشکل برای مردم این خطه نیاز بود که یک عزم ملی و همت جهادی ایجاد شود که بتواند در راستای حل این مشکلات تلاش کند.

عباسی‌فر با تاکید بر نگرانی و ابراز گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت به وجود آمده برای مردم خوزستان، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مشاهده وضع موجود و مشکلات به‌وجود آمده برای مردم استان خوزستان با یک عزم جدی همانند سایر عرصه ها در میدان حضور پیدا کرد و در راستای این اقدام قرارگاه بیابان‌زدایی شهدای مدافع حرم در استان خوزستان تشکیل شد که تعدادی از سپاه استانی‌های مجاور استان خوزستان و سپاه استان هایی که برای این امر اعلام آمادگی کرده بودند حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول این اقدام 4 هزار هکتار از اراضی که در شرایط بحرانی قرار داشت و به عنوان کانون ریزگردها شناخته می شد را زیر کاشت نهال بردند، گفت: بسیج سازندگی استان با همکاری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر قرارگاهی در اهواز تشکیل داد که مجموعه جهادگران بسیج و سپاه در این قرارگاه حضور پیدا کردند و در ماموریت اول 50 هکتار از اراضی بحرانی تحویل سپاه امام صادق(ع) استان شد.

عباسی فر ادامه داد: تاکنون مراحل نقشه‌برداری، نشانه‌گذاری محل کاشت نهال، کندن محل کاشت نهال و در نهایت کاشت نهال انجام گرفته است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) با اشاره به نوع نهال‌های کاشته شده در این اراضی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان نیاز بود که نهالی کاشته شود که در شرایط اقلیمی مقاومت بالایی داشته باشد که از نوع کهور و گز است.

عباسی‌فر ادامه داد: امیدواریم با اقداماتی که پس از کاشت نهال در دست اقدام است در آینده بتوانیم بجای بیابان‌های موجود در خوزستان جنگل‌های سر سبزی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه برای ما ارزشمند است این است که جوانان انقلابی ایران اسلامی با درس گرفتن از ارزش های دینی، اسلامی و انقلابی که برگرفته از تعالیم دینی ما است بار دیگر توانستند با این روحیه به کمک مردم کشور خود بشتابند، افزود: امروز در بحث ریزگرد ها باید با همان روحیه جهادی هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کنیم تا بتوانیم نسبت به برطرف کردن این معضل طبیعی امیدوار باشیم.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.