نقش بازار فضای مجازی در ایجاد اشتغال

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت توسعه بازار به منظور ایجاد اشتغال و کسب و کار در حوزه فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ابوالحسن فیروزآبادی  دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در نخستین جلسه اشتغال و فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور فعالان و نقش آفرینان این حوزه  گفت: یکی از مشکلات توسعه کسب و کار در حوزه فضای مجازی که باعث عدم اجرای صحیح نقش های حاکمیتی نیز می شود کوچکی بازار است و در صورتی که اندازه بازار توسعه یابد شاهد فعالیت شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو و خدمات ابری داخلی مناسب خواهیم بود.
وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اشتغال و اقتصاد مقاومتی در سال جاری افزود: تا زمانی که سیاست گذاری در حوزه های پهنای باند و کپی رایت در فضای مجازی با رویکرد اشتغال صورت نگیرد موانع توسعه بازار و به تبع آن ایجاد اشتغال فضای مجازی برطرف نخواهد شد. همچنین باید دارایی های معنوی در کشور قیمت واقعی خود را بیابند. 

فیروزآبادی با اشاره به این که  اپراتورها بازیگران بزرگ این بازار بوده و در جهان نیز به سمت ایفای نقش در حکمرانی کشورها در حال حرکت هستند، تاکید کرد: اپراتورها می توانند مدل های جدید کسب و کار را با رویکرد ایجاد اشتغال مطرح کنند تا شورای عالی فضای مجازی براساس آن در صورت نیاز سیاست های لازم را به تصویب برساند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر ضرورت ایجاد سیاست گذاری در حوزه کسب و کار های دیجیتالی تاکید کرد و گفت: ایران یک پنجم سهمی را که باید از بازار ICT دنیا داشته باشد هم اکنون در اختیار دارد و این در حالی است که حوزه تلکام هنوز نتوانسته به رشد مناسبی دست یابد. 
وی افزود: اگر صرفا توسعه در حوزه اپراتورهای تلفن همراه صورت گرفته و در سایر حوزه های ICT  توازن رشد ایجاد نشود، در آینده با نابسامانی مواجه خواهیم شد.گفتنی است؛ در این نشست فعالان و نقش آفرینان حوزه فضای مجازی نیز با اعلام نظرات و پیشنهادهای خود، آسیب شناسی کسب و کارهای دیجیتال، تشکیل کمیته بررسی وضعیت توسعه اشتغال فضای مجازی، تمرکز بر توسعه اشتغال در حوزه خدمات و قانون گذاری برای ایجاد منطقه آزاد به منظور سرمایه گذاری در این حوزه را خواستار شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.