بیانیه وزارت خارجه کره شمالی: از جنگ با آمریکا نمی‌ترسیم

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ تهدیدات آمریکا را با حملات پیشگیرانه پاسخ می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات وزارت خارجه کره شمالی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کردند "کره شمالی یک کشور صلح‌جو است؛ اما مصمم به پاسخگویی به تهدیدات آمریکا است."

مقامات وزارت خارجه کره شمالی در این بیانیه اظهار کردند: «کره شمالی یک کشور صلح جوی سوسیالیستی است؛ اما از جنگ نمی هراسد و سعی در اجتناب از آن ندارد. اگر آمریکا به سیاست تقابل خود ادامه دهد، کره شمالی نیز تمایل شدیدی به رسیدن به پایان تلخ این ماجرا دارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ارتش کره شمالی به وضوح اعلام کرده است حملات پیشگیرانه ناگهانی از اقدامات متقابلانه پیونگ یانگ (در مقابل آمریکا) خواهد بود.»

در این بیانیه آمده است کره شمالی در جنگ هسته ای با حملات هسته ای پاسخگو خواهد بود و به طور حتم پیونگ یانگ پیروز این رویارویی است.

اوضاع شبه جزیره کره در پی انجام آزمایش های هسته ای و موشکی اخیر کره شمالی و همچنین تمرینات نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا به شدت متشنج شده است. آمریکا نیز در اقدامی در جهت تشدید تنش ها بزرگترین ناو جنگی خود را به این منطقه فرستاده است. رسانه ها اعلام کردند اگر پیونگ یانگ یک آزمایش هسته ای دیگر انجام دهد، ترامپ دستور حمله به کره شمالی را صادر خواهد کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار