اردبیل؛

احداث بندر خشک اقدام جهشی تا تکمیل شدن راه آهن اردبیل است

استاندار اردبیل گفت: احداث بندر خشک در شمال استان اردبیل اقدامی جهشی تا تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پار‌س‌آباد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در آئین افتتاح دوره آموزشی آشنایی با روش های نوین تامین مالی خارجی برای سرمایه گذاری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با بیان اینکه بیمارستان 160 تختخوابی امام خمینی (ره) پارس‌آباد 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و بهره برداری آن به 10میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است خواستار تسریع در تکمیل این بیمارستان شد.

وی به پروژه راه آهن اردبیل – پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: این پروژه در پیوست20 ماده 23قانون بودجهتعریف شده که امیدواریم با تأمین اعتبار مطالعات این فاز، پروژه راه آهن اردبیل به شمال استان اردبیل اجرایی شود.

استاندار اردبیل تسریع در تامین مالی پروژه راه آهن میانه به اردبیل را خواستار شد و گفت: با عقد قرارداد خرید خدمات به شکل تضمینی مشابه پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل، می‌توان در جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه اقدامات مناسبی را انجام داد.

خدابخش افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل در فاز جدید با تأمین 350 میلیون دلار از محل صندوق توسعه اسلامی در حال اجراست که فاز اول آن سال آینده افتتاح می‌شود تا وزارت نیرو نسبت به خرید تضمینی برق از سرمایه‌گذار اقدام کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بندر خشک در شمال استان اردبیل و موافقت کمیسیون سیاسی هیات دولت به ظرفیت بی‌نظیر منطقه ویژه اقتصادی نمین در قالب طرح توسعه 2 هزار هکتاری نیز اشاره کرد و گفت: این منطقه نیز می‌تواند با انبار و سردخانه‌های متعدد به محل صادرات کالاهای مورد نیاز بازار روسیه تبدیل شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: احداث بندر خشک اقدامی جهشی تا تکمیل راه‌ آهن اردبیل – میانه به سمت پارس‌آباد است که مراحل تصویب بندر خشک در هیأت دولت در حال انجام است که امیدواریم به زودی با نهایی شدن این پروژه بستر و زمینه اجرایی آن به خوبی فراهم آید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.