مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان

پرداخت 8 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان گفت: سال گذشته 8 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با توجه به اینکه مشاغل خانگی و کسب و کار خرد از جمله مشاغل مزیت دار بشمار می روند، در سال جاری نیز با تخصیص اعتبار به استان، روند پرداخت تسهیلات ادامه خواهد داشت.

جهاندیده گفت: حدود 250 هزار نفر در سیستان و بلوچستان جامعه کار و تولید را تشکیل می دهند که از این تعداد، 190 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

جهاندیده با اشاره به ثبت نام 35 هزار نفر در سامانه کاریابی های غیردولتی تا پایان سال 95 در استان افزود: هدف گذاری در حوزه اشتغال برای طیف های مختلف افراد جویای کار صورت می پذیرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان از تداوم طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی  خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح سامانه ای تعریف شده که هم افراد جامعه هدف و هم واحدهای پذیرنده این طرح، در این سامانه، اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی از طرح تکاپو بعنوان یک طرح مهم در راستای اشتغال پایدار در کشور یاد کرد و گفت: این طرح که مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز است، با استفاده از ظرفیت بومی و بکارگیری شیوه های نوین، بدنبال اجرای رشته های پراشتغال در سراسر استان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار