برپایی کمپین «نه به فست‌فود» با هدف مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر

مدیر کل تغذیه سلامت وزارت بهداشت گفت: کمپین «نه به فست‌فود» با هدف فرهنگ‌سازی مصرف غذاهای سنتی و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر در کشور تشکیل شده است.

زهرا عبدالهی مدیر کل تغذیه سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تشکیل کمپین «نه به فست فود» اظهار داشت: با توجه به مصرف بی رویه فست فود در کشور، شیوع بیماری‌های غیر واگیر از جمله سرطان و قلب و عروق در کشور افزایش پیدا کرده است. 
 
وی ادامه داد: میزان چربی، نمک و قند موجود در فست فود‌ها بسیار بالا است و همین مساله باعث بروز بیماری‌های، چون فشار خون، دیابت و چربی در افراد می‌شود. 
 
عبدالهی عنوان کرد: مصرف بی‌رویه فست فود‌ها همراه با نوشابه‌های گازدار مشکلات متعددی را برای مردم کشورمان درست کرده که اگر این رفتار غلط غذایی اصلاح نشود، بیماری‌های غیر واگیر در ایران تبدیل به عامل اصلی بروز مرگ و میر‌ها می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: ترویج و فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای ایرانی و همچنین معرفی غذاهای سنتی سبب کاهش شیوع بیماری‌های مختلف از جمله سرطان و قلب و عروق می‌شود. 
 
وی ادامه داد: غذاهای سنتی و ایرانی از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده که اگر با نمک کم درست شود جایگزین مناسبی برای فست فود‌ها است. 
 
عبدالهی اضافه کرد: غذاهای ایرانی در کشور وجود دارد که فوری آماده می‌شود و از چربی و قند پایینی برخوردار است. 
 
وی تصریح کرد: کمپین «نه به فست فود‌ها» به منظور ترویج راستای فرهنگ مصرف غذاهای ایرانی و سنتی ایجاد شده و ما امیدواریم با اصلاح این نوع شیوع غذا خوردن از بروز بیماری‌های غیر واگیر در کشور جلوگیری شود.

وی یادآور شد: با تشویق رستوران‌ها به تهیه غذاهای ایرانی و سنتی می‌توان از شیوع بسیاری از بیماری‌ها و چاقی مفرط مردم جلوگیری کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار