اینستاگردی؛

محسن رضایی: با سی هزار پاسدار سپاه را تشکیل دادیم

در سالروز تشکیل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، محسن رضایی پستی در این رابطه را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که پنجمین فرمانده سپاه پاسداران در سال های گذشته نیز بوده است، خاطره ای از تشکیل سپاه پاسداران و نیروهای پرورش یافته در سپاه جمهوری اسلامی ایران را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.

رضایی نوشت:
"تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. سپاه، در فروردین ماه 1358، پس از تشکیل دوازده جلسه متشکل از نمایندگان چهار گروه انقلابی، به اساسنامه ای دست یافت که در دوم اردیبهشت ماه 1358 به تصویب شورای انقلاب رسید و بر مبنای آن، شورای فرماندهی و فرمانده سپاه، مشخص شدند.

پس از آن، طی مدت دو سال و نیم، سپاه، چهار فرمانده را پشت سر گذاشت و من، پنجمین فرمانده سپاه بودم که در شهریورماه 1360 به فرماندهی منصوب شدم. زمانی که سپاه را تحویل گرفتم، سی هزار پاسدار و بسیجی و سرباز وظیفه داشت. پس از شانزده سال فرماندهی، زمانی که این نهاد انقلابی را به فرمانده بعدی تحویل دادم، به لطف خدای متعال، سپاه، پنج نیرو، ده ها لشکر و تیپ، سه میلیون بسیجی جبهه رفته و بیش از صد هزار کادر پاسدار و صدها تانک و نفربر و توپ داشت."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار