دبیرکل اتحادیه عرب: سوریه به 900 میلیارد دلار نیاز دارد تا بازسازی شود

احمد ابوالغیط اعلام کرد بازسازی ویرانی‌های سوریه به نهصد میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب: سوریه به 900 میلیارد دلار نیاز دارد تا بازسازی شود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی النشره در گزارشی نوشت: احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد ویرانی گسترده ای که سوریه با آن روبرو است به نهصد میلیارد دلار نیاز دارد تا بازسازی شود. 

وی افزود همچنین یازده میلیون سوری در جهان آواره شدند.

ابوالغیط طی سخنرانی در مراسمی که در دانشگاه اسکندریه به مناسبت هفتاد و دومین سال تاسیس این دانشگاه برگزار شد، تصریح کرد  برخی کشورهای عربی مثل عراق با طوفان تروریسم و جنگهای داخلی ویران شدند و جریانهای افراطی بطور بی سابقه ای در این کشورها حضور دارند. همچنین کشور یمن که در آن تروریسم ظاهر شد با گسترش بیماریهای واگیر مثل وبا و فلج اطفال روبرو است.  

وی افزود اتحادیه عرب انعکاسی از کشورهای عربی است  و اگر دولتهای عربی قدرتمند و فعال و تاثیرگذار باشند اتحادیه عرب نیز در همان سطح قرار خواهد داشت. ابوالغیط افزود وقتی جنگهای داخلی بین کشورهای عربی آغاز می شود تولید، کشاورزی و آموزش را در هم می کوبد.

 وی افزود سه میلیون کودک سوری به مدرسه نمی روند  و  این نشانه خطرناکی است که سبب می شود این کودکان به محض رسیدن به سن پانزده سالگی  به گروه‌های افراطی و تروریستی ملحق شوند زیرا فرهنگی ندارند که آنها را از این گروه‌ها  دور سازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقایان اتحادیه عرب خودتان کردید باخرید اسلحه های مرگبار ازغرب وامریکا واسرائیل باپول بادآورده نفت که دراختیار هم پیمانان خودتان(تروریستها)قراردادید.راستی برای زنده کردن تمام کسانی که با پول شما کشته شدند چکارمیکنید؟آیا میتوانید؟
آخرین اخبار